Angelina Jolie reklamuje kosmetyki znanej marki. Czy jej usta zwiększą sprzedaż?

Marka Tom Ford Beauty ogłosiła, że Angelina Jolie zostanie ambasadorką nowej serii kosmetyków do ust Runway Lip Color, która pojawi się w sklepach 3 września. Znane na całym świecie usta aktorki mają poprawić wynik finansowy firmy.

Publikacja: 26.08.2024 13:35

Oprócz promowania luksusowych produktów, współpraca Angeliny Jolie z marką Tom Ford ma wpisać się w

Oprócz promowania luksusowych produktów, współpraca Angeliny Jolie z marką Tom Ford ma wpisać się w szerszy kontekst, jakim jest wpływ sławnych osób na etyczne praktyki konsumenckie.

Foto: PAP/PA

Decyzja o rebrandingu kosmetyków do ust, wcześniej zebranych w linię Lip Color, to ważny moment dla marki. W swoich zyskach za rok 2024 spółka-matka Estée Lauder podała, że sprzedaż netto produktów do makijażu marki Tom Ford Beauty spadła, głównie z powodu gorszych wyników właśnie w tej kategorii.

Premiera nowej kolekcji zaplanowana jest na 3 września. Ceny produktów zaczynają się od 46 dolarów za konturówki do ust i 60 dolarów za szminki.

Kampania została opracowana przez Merta Alasa i Marcusa Piggota. Na razie ujawniono z niej tylko jedno zdjęcie, ale wiadomo, że oprócz promowania luksusowych produktów, współpraca ta ma wpisać się w szerszy kontekst, jakim jest wpływ sławnych osób na etyczne praktyki konsumenckie. Stałe zaangażowanie Angeliny Jolie w sprawy humanitarne może wpłynąć na jeszcze bardziej zrównoważone i odpowiedzialne inicjatywy Tom Ford Beauty. „Coraz więcej konsumentów jest wrażliwych na etykę marek, a postać taka jak aktorka może uosabiać głębsze zaangażowanie, szczególnie w zakresie wyborów dotyczących produkcji i dystrybucji” – oceniają dziennikarze francuskiego magazynu „L’Officiel”.

Czytaj więcej

Córka Angeliny Jolie odebrała z nią ważną nagrodę. Trema mocno dała jej się w znaki

To nie pierwsza współpraca reklamowa amerykańskiej aktorki z firmą kosmetyczną. W 2017 roku Angelina Jolie była związana z marką luksusowych kosmetyków Guerlain, należącą do koncernu LVMH, jako ambasadorka zarówno zapachów, jak i działań charytatywnych na rzecz ochrony globalnej populacji pszczół.

„Postrzegam wszystkich ludzi jako równych. Widzę nadużycia i cierpienie i nie mogę stać z boku”

Lista organizacji humanitarnych, które gwiazda i matka sześciorga dzieci wsparła w ciągu swojej kariery liczy około 30 pozycji. Po raz pierwszy Jolie zdała sobie sprawę, jak wiele osób na świecie potrzebuje pomocy, podczas kręcenia filmu „Lara Croft: Tomb Raider” w Kambodży. Wtedy zwróciła się do Biura Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców (UNHCR), agencji upoważnionej do kierowania i koordynowania międzynarodowych działań na rzecz ochrony uchodźców i rozwiązywania ich problemów na całym świecie, aby uzyskać więcej informacji na temat punktów zapalnych na świecie.

Od 2001 roku Angelina Jolie bierze udział w misjach terenowych i spotyka się z uchodźcami oraz osobami wewnętrznie przesiedlonymi w ponad 20 krajach, w tym m.in. w Sierra Leone, Tanzanii, Kambodży, Pakistanie, Tajlandii, Ekwadorze, Kosowie, Kenii, Namibii, Sri Lance, Północnym Kaukazie, Jordanii, Egipcie, New Delhi, Kostaryce, Czadzie, Syrii i Iraku. Pokrywa wszystkie swoje koszty podczas misji, a podczas nich dzieli warunki pracy i życia z personelem terenowym UNHCR. Dochód z książki „Notes from My Travels”, zbioru wpisów do dziennika, które stanowią kronikę jej wczesnych misji terenowych, został również przeznaczony na rzecz UNHCR.

Czytaj więcej

Angelina Jolie tworzy markę odzieżową. Ubrania projektować będą klientki

Kambodża wielka miłość Angeliny Jolie

Jolie zakochała się w Kambodży od pierwszej wizyty. W 2002 roku adoptowała tam pierwsze dziecko, Maddoxa. Rok później, wraz ze swoim byłym już mężem Bradem Pittem, założyła fundację. Jej głównym celem była walka z ubóstwem, poprawa opieki zdrowotnej i edukacji oraz ochrona środowiska w całym kraju. Przekazali milion dolarów na rzecz Lekarzy bez Granic, międzynarodowej organizacji humanitarnej. Aby pomóc Wyclefowi Jeanowi w jego projekcie Clean Streets, zaaranżowali umowę z „People Magazine”, pozwalając im wydrukować pierwsze zdjęcie pokazujące widoczną ciążę aktorki w zamian za darowiznę w wysokości 500 tys. dolarów na rzecz jego organizacji. Według zeznań podatkowych, tylko w 2006 roku Angelina Jolie i Brad Pitt przekazali ponad 8 milionów dolarów na cele charytatywne. Fundacja jednak nie przetrwała po rozwodzie słynnej pary.

Komu jeszcze pomaga Angelina Jolie?

Czytaj więcej

Suknia projektu Angeliny Jolie po raz pierwszy na czerwonym dywanie

Angelina Jolie angażuje się również w pomoc ofiarom wojen. W 2012 roku wraz z byłym ministrem spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii, lordem Williamem Hague założyli inicjatywę na rzecz zapobiegania przemocy seksualnej w konfliktach zbrojnych. „Kiedy przychodzi co do czego, wciąż traktujemy przemoc wobec kobiet jako mniejsze przestępstwo” - powiedziała Jolie w 2018 roku. „Ponad 150 krajów podpisało zobowiązanie do położenia kresu bezkarności gwałtów w strefach wojennych. Powstały nowe zespoły, które zbierają dowody i wspierają ściganie przestępstw. Zeszłego lata byłam w Kenii, gdzie oddziały pokojowe ONZ przeszły nowe szkolenie, ponieważ siły pokojowe były częścią tego problemu. Współpracujemy z NATO nad szkoleniami, ochroną i zwiększeniem liczby kobiet w wojsku, ale jest jeszcze wiele do zrobienia” – tłumaczyła cytowana przez brytyjskie wydanie „Vogue’a”.

W 2014 roku dołączyła do niej projektantka Stella McCartney. „Wszyscy się zgadzamy, że gwałt to straszna zbrodnia. Ale wiele osób przyzwyczaiło się myśleć o nim jako o nieuniknionym elemencie wojny” – przekonywały podczas inauguracji kampanii War Child’s Draw Me To Safety.

Najnowszymi projektami, w które angażuje się Angelina Jolie wykorzystując swoją popularność, są między innymi działania Lekarzy bez Granic w Strefie Gazy; produkcja i dystrybucja filmu „We Dare to Dream” (pol. „Ośmielamy się marzyć”) - historia sportowców-uchodźców z Iranu, Syrii, Sudanu Południowego i Kamerunu, którzy pływają, biegają i walczą o szansę na bezpieczeństwo w krajach ich przyjmujących, Angelina Jolie prowadzi też w swoich mediach społecznościowych rozmowy z działaczami na rzecz migrantów i obrońcami praw człowieka z całego świata.

Źródła:

https://www.instagram.com/tomfordbeauty/?hl=en

https://www.lofficiel.com/beaute/angelina-jolie-est-nommee-nouvelle-ambassadrice-de-tom-ford-beauty

https://linktr.ee/angelinajolie

https://www.youtube.com/watch?v=ScA9wAR3Ax

Decyzja o rebrandingu kosmetyków do ust, wcześniej zebranych w linię Lip Color, to ważny moment dla marki. W swoich zyskach za rok 2024 spółka-matka Estée Lauder podała, że sprzedaż netto produktów do makijażu marki Tom Ford Beauty spadła, głównie z powodu gorszych wyników właśnie w tej kategorii.

Premiera nowej kolekcji zaplanowana jest na 3 września. Ceny produktów zaczynają się od 46 dolarów za konturówki do ust i 60 dolarów za szminki.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Uroda
Niedbały makijaż to nie przypadek. Ustalono, dlaczego kobiety tak się malują
Uroda
Brytyjki pozywają znane koncerny kosmetyczne. Chodzi o azbest w wielu produktach do makijażu
Uroda
Sól Epsom dla zdrowia i urody. Jak działa modna kuracja?
Uroda
Marki z branży beauty apelują do nastolatek, aby nie kupowały „dorosłych” kosmetyków
Uroda
Makijaż na trening – lepiej znać te zasady, by uniknąć problemów z cerą
Uroda
Niedoskonałości - TAK, ale tylko z filtrami. Ekspertka o wizerunku kobiet w filmie i reklamie