Reklama

Negocjacje biznesowe najtrudniejsze dla native speakerów języka angielskiego. Ważne fakty na temat lingwistycznej niesprawiedliwości

W krajach anglojęzycznych nauka języków obcych traktowana jest raczej jako hobby, a nie obowiązek czy wartość dodana na rynku pracy. Michele Gazzola, dziennikarz "The Guardian", nazywa to wprost lingwistyczną niesprawiedliwością.

Publikacja: 08.01.2024 13:18

Anna Pol: Angielski funkcjonuje dzisiaj na takich zasadach, jak kiedyś łacina, czyli uznawany jest z

Anna Pol: Angielski funkcjonuje dzisiaj na takich zasadach, jak kiedyś łacina, czyli uznawany jest za lingua franca - język powszechnie używany.

Foto: Adobe Stock

Redaktorzy BBC – wręcz przeciwnie – są zdania, że osoby anglojęzyczne, native speakers, mają gigantyczne problemy z komunikacją: Native English speakers are the world’s worst communicators – brzmi tytuł artykułu opublikowanego na stronie BBC w 2016 roku. Czy angielski jako język ojczysty to oczywisty benefit czy obciążenie? W tej kwestii wypowiadają się filolodzy: dr Anna Pol, językoznawca, ekspert Uniwersytetu WSB Merito oraz dr Łukasz Mencner, adiunkt w katedrze pedagogiki Akademii WSB.

Jedno słowo warte setki tysięcy dolarów

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Reklama
Reklama