Aktualizacja: 21.11.2024 11:59 Publikacja: 03.09.2023 10:16
Foto: Adobe Stock
Mało która dziedzina życia w pandemii przeszła tak ogromną przemianę jak gastronomia i – szerzej – kuchnia. Zmieniliśmy tryb pracy, zmieniliśmy też styl życia, a przy okazji – zmieniła się też nasza dieta. Wegetarianizm i weganizm, jeszcze kilka lat temu traktowany jako przejaw ekscentryczności, wszedł do mainstreamu, a kuchnia roślina stała się częścią jadłospisu Polaków.
O fenomenie weganizmu, o globalnej akcji „Veganuary”, która świetnie rozwija się w Polsce, o wyrastających w dużych miastach jak grzyby po deszczu „dark kitchens” i o zmieniających się trendach kulinarnych w Polsce opowiada Zuzanna Skalska, analityczka trendów w biznesie, designie i innowacjach.
Od momentu, gdy na temat chłodnika litewskiego napisano artykuł w „The New York Times”, rozgorzała dyskusja w kwestii pochodzenia tego atrakcyjnego dania serwowanego w upalne dni. Skąd tyle kontrowersji wokół polskiej zupy?
Do fast foodów przylgnął wizerunek niezdrowego, ale za to taniego i łatwo dostępnego jedzenia. Tymczasem prawie ośmiu na dziesięciu Amerykanów uważa tego rodzaju produkty za luksusowe. Powód? Inflacja, która dotyka również popularne sieci barów szybkiej obsługi.
W Polsce ślady wytwarzania sera sięgają epoki neolitu. Co ciekawe: ustalenia badaczy dowodzą, że produkowany wtedy przysmak to nie kojarzony najczęściej z polską kuchnią ser żółty, ale zupełnie inny jego rodzaj.
Londyńska restauracja Darjeeling Express od chwili powstania zatrudnia same kobiety. Jakie są początki tego miejsca i jak panie radzą sobie wspólnie w jednej kuchni?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Smak, konsystencja i zapach ulubionych dań z dzieciństwa pozostaje w pamięci na zawsze. Wielu osobom nawet wizyta w najbardziej wyrafinowanej restauracji nie zastąpi doświadczeń kulinarnych z najmłodszych lat. Doskonale wie o tym właściciel jednej z nowojorskich restauracji, który zamiast szefów kuchni zatrudnia babcie.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Czy produkty marek luksusowych stały się za drogie? Przedstawiciel jednego z czołowych włoskich domów mody nie szczędzi słów krytyki pod adresem swojej branży.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Koncern Prada Group czekają zmiany. Najstarszy syn obecnych właścicieli przygotowuje się do przejęcia władzy w rodzinnej firmie.
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas