Aktualizacja: 06.12.2024 17:42 Publikacja: 03.09.2023 10:16
Foto: Adobe Stock
Mało która dziedzina życia w pandemii przeszła tak ogromną przemianę jak gastronomia i – szerzej – kuchnia. Zmieniliśmy tryb pracy, zmieniliśmy też styl życia, a przy okazji – zmieniła się też nasza dieta. Wegetarianizm i weganizm, jeszcze kilka lat temu traktowany jako przejaw ekscentryczności, wszedł do mainstreamu, a kuchnia roślina stała się częścią jadłospisu Polaków.
O fenomenie weganizmu, o globalnej akcji „Veganuary”, która świetnie rozwija się w Polsce, o wyrastających w dużych miastach jak grzyby po deszczu „dark kitchens” i o zmieniających się trendach kulinarnych w Polsce opowiada Zuzanna Skalska, analityczka trendów w biznesie, designie i innowacjach.
Od momentu, gdy na temat chłodnika litewskiego napisano artykuł w „The New York Times”, rozgorzała dyskusja w kwestii pochodzenia tego atrakcyjnego dania serwowanego w upalne dni. Skąd tyle kontrowersji wokół polskiej zupy?
Do fast foodów przylgnął wizerunek niezdrowego, ale za to taniego i łatwo dostępnego jedzenia. Tymczasem prawie ośmiu na dziesięciu Amerykanów uważa tego rodzaju produkty za luksusowe. Powód? Inflacja, która dotyka również popularne sieci barów szybkiej obsługi.
W Polsce ślady wytwarzania sera sięgają epoki neolitu. Co ciekawe: ustalenia badaczy dowodzą, że produkowany wtedy przysmak to nie kojarzony najczęściej z polską kuchnią ser żółty, ale zupełnie inny jego rodzaj.
Londyńska restauracja Darjeeling Express od chwili powstania zatrudnia same kobiety. Jakie są początki tego miejsca i jak panie radzą sobie wspólnie w jednej kuchni?
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Smak, konsystencja i zapach ulubionych dań z dzieciństwa pozostaje w pamięci na zawsze. Wielu osobom nawet wizyta w najbardziej wyrafinowanej restauracji nie zastąpi doświadczeń kulinarnych z najmłodszych lat. Doskonale wie o tym właściciel jednej z nowojorskich restauracji, który zamiast szefów kuchni zatrudnia babcie.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Włochy są jedną z potęg na rynku produktów luksusowych. O powrót na dawne miejsce w tej branży chce powalczyć marka, która ostatnich lat nie może zaliczyć do udanych. Kluczem do sukcesu mają być między innymi „wyrafinowani profesjonaliści, którzy nie gonią za trendami”.
Na co wydają pieniądze najbogatsi ludzie na świecie? Autorzy nowego raportu zwracają uwagę na zmianę motywacji osób bardzo zamożnych. Coraz rzadziej chodzi im o kupno przedmiotów, które mają podkreślać status majątkowy właściciela.
Rynek dóbr luksusowych przeżywa trudny okres – spowolnienie gospodarcze w Chinach boleśnie odczuły czołowe koncerny tej branży. Wygląda na to, że niebawem będą też musiały zmierzyć się z trendem, który może zmienić postrzeganie dóbr luksusowych przez zamożnych klientów.
Święta to czas radości, blasku i dzielenia się miłością. Jeśli w tym roku szukasz pomysłów na prezenty, które zachwycą miłośniczki pielęgnacji, technologii i stylu, marka Foreo podsuwa idealne propozycje. Oto trzy wyjątkowe produkty, które znajdą swoje miejsce w sercu (i pod choinką!) każdej obdarowanej osoby.
Twórcy popularnej aplikacji randkowej Tinder opublikowali swój doroczny raport „Year in Swipe”. Pokazuje on, czego oczekują od potencjalnych partnerów i partnerek użytkownicy i użytkowniczki aplikacji, a także jak zmienia się myślenie o budowaniu związków.
Goop, lifestyle'ową marke stworzoną przez amerykańską aktorkę Gwyneth Paltrow, czekają zmiany. Czy dotychczasowa formuła działania wyczerpała się, po latach błyskawicznego wzrostu i okresie globalnej popularności?
W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.
Producenci perfum wracają do sprawdzonej formuły, ale w nowym, bardziej wytrawnym wydaniu. To może być hit nadchodzących miesięcy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas