Stylistyka Hello Kitty oddziałuje na mózg. Ciekawe ustalenia badaczy i wyjątkowa wystawa

Dlaczego fala słodkich filmików zalewająca Internet cieszy się taką popularnością i jak w ten trend wpisuje się wystawa Cute w londyńskim Somerset House?

Publikacja: 16.02.2024 12:29

Instalacja na wystawie Cute w londyńskim Somerset House.

Instalacja na wystawie Cute w londyńskim Somerset House.

Foto: PAP/PA

Jak wylicza „The Economist”, na TikToku pojawiło się dotychczas ok. 65 milionów treści oznaczonych hashtagiem #cute. Zapotrzebowanie jest jeszcze większe, ponieważ klipy zostały obejrzane ponad 625 miliardów razy. Choć do niedawna uważano, że tego typu treści są domeną nastolatek lub młodych dorosłych kobiet, to jednak prowadzone na ten temat badania i powstające prace naukowe świadczą o czymś zupełnie innym. 

Jak słodkość podbiła świat?

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
FILM
"Bread & Roses". Film o życiu Afganek wyprodukowany przez Jennifer Lawrence już dostępny
Kultura
Luksusowy dom mody mecenasem baletowego hołdu dla legendy rocka
Kultura
Feministyczne oblicze "The Warriors". Słynny film ma nową adaptację
Kultura
Alicia Keys i jej mąż kuratorami sztuki. Wystartowała ich wyjątkowa wystawa "Giants"
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kultura
Ukrywane setki lat dzieło mistrzyni pędzla Artemisii Gentileschi trafiło na wystawę