Stylistyka Hello Kitty oddziałuje na mózg. Ciekawe ustalenia badaczy i wyjątkowa wystawa

Dlaczego fala słodkich filmików zalewająca Internet cieszy się taką popularnością i jak w ten trend wpisuje się wystawa Cute w londyńskim Somerset House?

Publikacja: 16.02.2024 12:29

Instalacja na wystawie Cute w londyńskim Somerset House.

Instalacja na wystawie Cute w londyńskim Somerset House.

Foto: PAP/PA

Jak wylicza „The Economist”, na TikToku pojawiło się dotychczas ok. 65 milionów treści oznaczonych hashtagiem #cute. Zapotrzebowanie jest jeszcze większe, ponieważ klipy zostały obejrzane ponad 625 miliardów razy. Choć do niedawna uważano, że tego typu treści są domeną nastolatek lub młodych dorosłych kobiet, to jednak prowadzone na ten temat badania i powstające prace naukowe świadczą o czymś zupełnie innym. 

Jak słodkość podbiła świat?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kultura
Meryl Streep i Kate Winslet wśród gości The King’s Foundation
Kultura
Mariah Carey odbiera nagrodę i w wielkim stylu powraca na scenę muzyczną
Kultura
Lunchowe tańce w bibliotece. Wyjątkowa inicjatywa przyciągnęła tłumy
Kultura
Przed czym ojciec Emmy Watson ostrzega rodziców nowych gwiazd „Harry’ego Pottera”?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Kultura
Marieta Żukowska: W czasach tanich, szybkich treści, ratunkiem są filmy nie do końca łatwe