Wcielając się w rolę ambitnej prawniczki Rachel Zane w serialu Suits, Meghan Markle zyskała sporą popularność, a prezentowane na ekranie stylizacje dodawały jej postaci charakteru i wiarygodności. Doskonale skrojone ołówkowe spódnice, taliowane marynarki czy beżowe kardigany świetnie wpisywały się w konwencję serialu i sprawiały, że to właśnie ona kradła show, mimo że główna rola należała do Patricka J. Adamsa. Choć prace nad serialem zakończono, a Meghan Markle od 2016 roku znana jest już z innej roli, to o jej stylizacjach wciąż jest głośno.
Buty Birdies, koszula Husband
Gdy Bianca Gates założyła własną firmę Birdies, produkującą wygodne baleriny w różnych kolorach, wysłała jedną parę znanej już wówczas aktorce serialowej Meghan Markle. Ta doceniła gest, wyrażając swoje uznanie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Gdy rok później ogłoszono zaręczyny aktorki z księciem Harrym i rozchwytywana przez dziennikarzy przyszła księżna Sussex wymieniła Birdies jako jedną z ulubionych marek obuwniczych, firma Gates odnotowała rekordowe zainteresowanie mediów i nowych klientek. Każdy chciał chodzić w butach rekomendowanych przez Meghan Markle. – Prasa oszalała, a mój biznes w ciągu doby po prostu eksplodował – opisuje założycielka Birdies w rozmowie z Marie Claire – Meghan nadaje mojej marce wiarygodności i cenię ją za wierność moim produktom – dodaje. Markle niejednokrotnie była widziana publicznie w kolejnych modelach Birdies: podczas ogłaszania ciąży, w trakcie wizyt w Nowej Zelandii czy w Monako.
Biała koszula o modelu Husband również zasługuje na osobne miejsce w historii mody. Gdy Meghan i Harry po raz pierwszy pojawili się publicznie jako para – podczas Igrzysk Invictus Games we wrześniu 2017 roku – zrelaksowana aktorka wysyłająca fotografom uśmiechy zza ciemnych okularów (marki Finlay & Co, która od tego momentu odnotowała ponad 80% wzrost sprzedaży produktów), miała na sobie klasyczną, śnieżnobiałą koszulę z nonszalancko wywiniętymi rękawami. Nieregularnie wetknięta za pasek dżinsów i z kołnierzem ukrytym pod falami ciemnych włosów aktorki, została potraktowana jak strój casualowy, dobrze wpasowany w charakter imprezy. Strona internetowa Nonoo – firmy produkującej koszule Husband – tego dnia przeżyła oblężenie, a sam model stał się produktem sygnalnym tej marki. Właścicielka firmy, Misha Nonoo, poszerzyła kolekcję o model ciążowy, gdy tylko księżna Sussex ogłosiła, że wraz ze swoim nowo poślubionym mężem spodziewają się pierwszego dziecka. Miłośnicy mody pokochali to ubranie, odkrywając, że elegancką koszulę można skompletować z dżinsami, a decydując się na model Husband u boku sympatii, można wywróżyć sobie kolejny, fascynujący rozdział w związku.
Czytaj więcej
Od 2020 roku książę Harry i Meghan Markle nie są oficjalnymi członkami rodziny królewskiej. Od tego czasu nie pobierają pieniędzy od brytyjskiej monarchii, ale mimo to ich wartość netto stale rośnie. Skąd czerpią dochody?
Kiedy nazwa twojej firmy pojawia się w CNN, to chyba dobrze
1.6 miliarda wyświetleń odnotowała niszowa kanadyjska firma produkująca płaszcze po tym, jak Pałac Kensington oficjalnie ogłosił zaręczyny księcia Harry’ego i Meghan Markle. Aktorka wybrała na tę okazję płaszcz marki Line the Label, który od tego momentu producenci nazywają „The Meghan”. Wszystkie dostępne egzemplarze tego eleganckiego odzienia wierzchniego zniknęły z magazynów firmy w ciągu 24 godzin. Podobny los spotkał ubrania marki Self Portrait. Gdy aktorka nieopatrznie nie pozbyła się metki ze swojej czerwonej sukni wieczorowej założonej podczas wizyty w Australii, cały świat nie tylko dowiedział się o istnieniu takiego modelu, ale i dokładnie poznał nazwę producenta, ponieważ pojawiała się w głównych wydaniach wiadomości i na pierwszych stronach gazet przez kolejne dni. – Wystąpienie księżnej wygenerowało 1.5 miliarda odsłon na mediach społecznościowych w ciągu dwóch dni – wylicza założycielka firmy, Han Chong. – Kiedy nazwa twojej firmy pojawia się w CNN, to chyba dobrze – przyznaje.