Przed kilkoma dniami na profilu Bartka Karpowskiego działającego na Instagramie jako TheBartekUSA (obok innych doskonałych satyrycznych wystąpień autora) pojawiła się parodia filmiku nieznanej mi użytkowniczki platformy. Oferowała ona sprzedaż wyjątkowych, jedynych i niepowtarzalnych okularów przeciwsłonecznych marek Louis Vuitton i Chanel. Każde z nich w okazyjnej cenie 120 zł. Ta forma sprzedaży na żywo jest w ostatnim czasie niezwykle popularna i, jak mniemam, dochodowa. Polega na prezentowaniu danego towaru na modelce. Można powiedzieć: dobrze znane przez laty telezakupy po tuningu. Rzecz w tym, że bez konieczności zasięgania porady specjalisty i nie prosząc o opinię rzeczoznawcy, z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, iż oferowane w atrakcyjnych cenach przedmioty (w tym wypadku okulary) to w najlepszym wypadku dobre jakościowo kopie modeli znanych i cenionych marek. W najgorszym zaś – nędzne podróbki, wykorzystujące cudzy znak towarowy.