Polki, grające w składzie: Wiktoria „vicu” Janicka, Angelika „Angelka” Kozłowska, Hanna „Hanka” Pudlis, Karolina „Liina” Kasprzyk oraz Martyna „LETi” Owsik, już po raz drugi zapisały się na kartach historii. Poprzedni tytuł zdobyły w 2022 roku, ale to właśnie tegoroczny triumf w Rijadzie pokazał, że polska drużyna stała się prawdziwą potęgą w kobiecym e-sporcie.
Powtórka sukcesu z 2022 roku
Turniej rozpoczął się od fazy grupowej, w której Polki zanotowały cztery zwycięstwa i jedną porażkę, co zapewniło im pewny awans do fazy pucharowej. Następnie w ćwierćfinale musiały stawić czoła silnej drużynie ze Szwecji. Pokonały ją dopiero w trzymapowym pojedynku. Podobny scenariusz rozegrał się w półfinale przeciwko reprezentacji USA, w którym nasze zawodniczki ponownie zwyciężyły – 2:1. Wielki finał, rozegrany 14 listopada, był kulminacją tych zmagań. Po wyrównanym boju na dwóch pierwszych mapach – Nuke i Anubis – o losach mistrzostwa zadecydowała mapa Inferno. To tam Polki zdominowały rywalki, odskakując na decydującym etapie gry i kończąc mecz wynikiem 13:9.
Kobiecy e-sport: droga przez wyboje
Sukcesy takie jak ten nie przychodzą łatwo, szczególnie w środowisku, które wciąż zmaga się z wieloma wyzwaniami. Kobiety w e-sporcie muszą pokonywać nie tylko trudności techniczne i rywalizację na najwyższym poziomie, ale także mierzyć się z uprzedzeniami i toksycznością, które niestety wciąż są częścią tego świata.
Czytaj więcej
W tegorocznych zmaganiach olimpijskich polska reprezentacja zdobyła 10 medali. 8 z nich wywalczyły kobiety. Prezes PKOl Radosław Piesiewicz mówi, że można było się tego spodziewać. - Nasze panie same pokazują, że ich rola w sporcie jest dominująca - stwierdza.
40954471Relacje samych zawodniczek pokazują, że wiele z nich regularnie doświadcza przemocy słownej, gróźb i seksistowskich komentarzy w trakcie rozgrywek online. Raport przygotowany przez Sky Broadband i Guild Esports wykazał, że prawie połowa kobiet grających w gry wideo doświadczyła nadużyć w sieci. 80 proc. tych wiadomości ma charakter seksualny 52 proc. kobiet, obawia się otrzymywania takich wiadomości podczas grania.