Katarzyna Urbańska: To, co wręczamy, świadczy o nas. Jakie prezenty warto kupić bliskim na Gwiazdkę

Skarpety, kapcie, pieniądze, alkohol wciąż są w czołówce najpopularniejszych prezentów pod choinkę, a nie powinno tak być. O tym, dlaczego nie dawać pod choinkę bonu do sklepu, opowiada Katarzyna Urbańska, ekspertka w zakresie etykiety.

Publikacja: 01.12.2023 14:40

Katarzyna Urbańska: Myślenie o prezencie jest procesem i należy o tym pamiętać.

Katarzyna Urbańska: Myślenie o prezencie jest procesem i należy o tym pamiętać.

Foto: Adobe Stock

Jak trudną sztuką jest wybór odpowiedniego prezentu, wie dobrze każdy, kto już pod koniec listopada zaczyna zastanawiać się, czym obdarować bliskich na Gwiazdkę. Badania pokazują, że dla 70% Polaków to czynność niezwykle stresogenna. Tym bardziej, że prezentowa gorączka nie zawsze przekłada się na odpowiednie upominki, a z roku na rok lista tzw. prezentów przechodnich rośnie.

Badanie IBRiS i Amazona opublikowane w listopadzie tego roku pokazuje, że najbardziej oczekiwanymi prezentami są pieniądze i karty podarunkowe, choć, jak mówi Katarzyna Urbańska, trenerka rozwoju osobistego, etykiety i savoir-vivre'u, powinny one znaleźć się na "czarnej liście". W dalszej kolejności są kosmetyki, ubrania, książki i zabawne skarpetki - te ostatnie w ubiegłym roku otrzymał w wigilię co piąty Polak, mimo że obdarowywanie nimi to także gwiazdkowe faux pas.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Styl życia
Plotkowanie po polsku. Zbadano, kto i kogo najczęściej dziś obgaduje
Styl życia
Wyłączenie otwartych pętli. Oto klucz do prawdziwie regenerującego urlopu
Styl życia
Bookbinding: jak trend z TikToka pomaga ocalić zapomniane rzemiosło?
Styl życia
Młoda matka zyskała sławę, prezentując oryginalny sposób na wieczorny reset. Inspiracja?
Styl życia
Badanie pokazało, z czego są dziś dumni Polacy. Dobra materialne na ostatnim miejscu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku