Disney traci prawa autorskie do Myszki Mickey. Wiadomo, kto da nowe życie słynnej postaci

Z początkiem 2024 r. Disney utraci prawa autorskie do jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci na świecie, Myszki Mickey. Dotyczy to jednak wyłącznie oryginalnej postaci stworzonej w 1928 roku przez Streamboat Willie. Co dla współczesnych artystów oznacza uwolnienie spod ochrony patentowej słynnej postaci?

Publikacja: 27.12.2023 16:33

Myszka Mickey stała się symbolem walki o prawa autorskie już kilka dekad temu.

Myszka Mickey stała się symbolem walki o prawa autorskie już kilka dekad temu.

Foto: Adobe Stock

Rzecznik prasowy Disneya przekazał w komunikacie do Assosiated Press, że bardziej współczesne wersje kultowej postaci nie są objęte wygaśnięciem praw autorskich Streamboat Willie, które firma utraciła po 95 latach. Rzecznik dodaje, że Mickey nadal pozostanie „wiodącą postacią w produkcjach Disneya, parkach tematycznych i produktach sprzedażowych”. Towarzyszka Mickey’ego, Minie, również 1 stycznia 2024 roku uzyska długo wyczekiwaną wolność. Kolejną postacią z kreskówek Disneya, która z początkiem 2024 roku wkroczy w przestrzeń publiczną, jest Tygrysek – jeden z przyjaciół Kubusia Puchatka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
SPOŁECZEŃSTWO
Kobiety i mężczyźni w Polsce inaczej widzą zagrożenia cyberatakiem. Ekspert ostrzega
SPOŁECZEŃSTWO
Rusza obowiązkowy pobór kobiet do wojska w Danii. Jak inne kraje regulują tę kwestię?
Styl życia
Olivia Munn ostro krytykuje plan kobiecego lotu w kosmos. „To rozpustne”
SPOŁECZEŃSTWO
Oprawcy w białych rękawiczkach. Alarmujące dane o przemocy rówieśniczej w szkołach średnich
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Styl życia
Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych