Reklama

Disney traci prawa autorskie do Myszki Mickey. Wiadomo, kto da nowe życie słynnej postaci

Z początkiem 2024 r. Disney utraci prawa autorskie do jednej z najbardziej rozpoznawalnych postaci na świecie, Myszki Mickey. Dotyczy to jednak wyłącznie oryginalnej postaci stworzonej w 1928 roku przez Streamboat Willie. Co dla współczesnych artystów oznacza uwolnienie spod ochrony patentowej słynnej postaci?

Publikacja: 27.12.2023 16:33

Myszka Mickey stała się symbolem walki o prawa autorskie już kilka dekad temu.

Myszka Mickey stała się symbolem walki o prawa autorskie już kilka dekad temu.

Foto: Adobe Stock

Rzecznik prasowy Disneya przekazał w komunikacie do Assosiated Press, że bardziej współczesne wersje kultowej postaci nie są objęte wygaśnięciem praw autorskich Streamboat Willie, które firma utraciła po 95 latach. Rzecznik dodaje, że Mickey nadal pozostanie „wiodącą postacią w produkcjach Disneya, parkach tematycznych i produktach sprzedażowych”. Towarzyszka Mickey’ego, Minie, również 1 stycznia 2024 roku uzyska długo wyczekiwaną wolność. Kolejną postacią z kreskówek Disneya, która z początkiem 2024 roku wkroczy w przestrzeń publiczną, jest Tygrysek – jeden z przyjaciół Kubusia Puchatka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Lagom – szwedzki sposób na szczęście. Na czym polega ta skandynawska filozofia?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Styl życia
Kobiety z pokolenia Z nie czekają na „wielki transfer bogactwa”. Oto, jak patrzą na swoje finanse
Styl życia
Ważny apel księżnej Kate. Bez owijania w bawełnę zwróciła się do wszystkich rodziców
Styl życia
Co trzeci polski rodzic nie docenia ważnego aspektu wychowywania dzieci. Badanie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Styl życia
Aktorka, która nie istnieje, robi zawrotną karierę. Środowisko filmowe protestuje
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama