Reklama
Rozwiń
Reklama

"Zrobione przez kobiety? Powinno być tańsze”. Badanie ujawniło seksizm wśród miłośników win

Wina wyprodukowane męską ręką ceni się bardziej niż te, zrobione przez kobiety — takie wnioski płyną z badania. Okazuje się, że konsumenci — zwłaszcza płci męskiej — woleliby zapłacić mniej za trunki, które wyprodukowały kobiece kooperatywy.

Publikacja: 11.04.2024 11:43

Kobiety działające w branży winiarskiej muszą się liczyć ze szkodliwym działaniem stereotypów.

Kobiety działające w branży winiarskiej muszą się liczyć ze szkodliwym działaniem stereotypów.

Foto: Adobe Stock

Choć na całym świecie bardzo wiele kobiet produkuje cenione wina, to branżę winiarską w dalszym ciągu postrzega się jako silnie zmaskulinizowaną. Stereotypowy wizerunek kobiet w tej branży wśród konsumentów ujawniły wyniki najnowszego badania, w którym wzięła udział reprezentatywna grupa 1300 dorosłych mieszkańców Francji i Belgii obydwu płci.

Autorkami badania są Alicia Gallais i Florine Livat-Pécheux z Kedge Business School w Bordeaux. Jego wyniki opublikowano w marcu tego roku na łamach branżowego czasopisma „Journal of Wine Economics”.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Styl życia
Flamenco inkluzywne – wyjątkowy taniec i projekt, który pozwala przeformatować emocje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Styl życia
Polki nie wiedzą, czy mają oszczędności. Badanie dało niepokojący wynik
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama