"Zrobione przez kobiety? Powinno być tańsze”. Badanie ujawniło seksizm wśród miłośników win

Wina wyprodukowane męską ręką ceni się bardziej niż te, zrobione przez kobiety — takie wnioski płyną z badania. Okazuje się, że konsumenci — zwłaszcza płci męskiej — woleliby zapłacić mniej za trunki, które wyprodukowały kobiece kooperatywy.

Publikacja: 11.04.2024 11:43

Kobiety działające w branży winiarskiej muszą się liczyć ze szkodliwym działaniem stereotypów.

Kobiety działające w branży winiarskiej muszą się liczyć ze szkodliwym działaniem stereotypów.

Foto: Adobe Stock

Choć na całym świecie bardzo wiele kobiet produkuje cenione wina, to branżę winiarską w dalszym ciągu postrzega się jako silnie zmaskulinizowaną. Stereotypowy wizerunek kobiet w tej branży wśród konsumentów ujawniły wyniki najnowszego badania, w którym wzięła udział reprezentatywna grupa 1300 dorosłych mieszkańców Francji i Belgii obydwu płci.

Autorkami badania są Alicia Gallais i Florine Livat-Pécheux z Kedge Business School w Bordeaux. Jego wyniki opublikowano w marcu tego roku na łamach branżowego czasopisma „Journal of Wine Economics”.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Styl życia
103-letnia influencerka Joan Partridge podbija TikTok. Czym zasłynęła?
Styl życia
Zegarmistrzostwo wraca do łask? Zapomnianym rzemiosłem interesuje się pokolenie Z
Styl życia
Ważne odkrycie dla szukających motywacji do ruchu. Oto, co najskuteczniej do niego zachęca
Styl życia
Głośne szukanie. Nowa strategia randkowania w internecie zastępuje aplikacje
Styl życia
Pokolenie Z je poza domem inaczej, niż można by przypuszczać. Nie do naśladowania