Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.07.2025 20:43 Publikacja: 11.04.2024 11:43
Kobiety działające w branży winiarskiej muszą się liczyć ze szkodliwym działaniem stereotypów.
Foto: Adobe Stock
Choć na całym świecie bardzo wiele kobiet produkuje cenione wina, to branżę winiarską w dalszym ciągu postrzega się jako silnie zmaskulinizowaną. Stereotypowy wizerunek kobiet w tej branży wśród konsumentów ujawniły wyniki najnowszego badania, w którym wzięła udział reprezentatywna grupa 1300 dorosłych mieszkańców Francji i Belgii obydwu płci.
Autorkami badania są Alicia Gallais i Florine Livat-Pécheux z Kedge Business School w Bordeaux. Jego wyniki opublikowano w marcu tego roku na łamach branżowego czasopisma „Journal of Wine Economics”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Jak ćwiczyć skutecznie? Według jakich kryteriów dobierać ćwiczenia? Naukowcy z University College London odkryli...
Polki są wobec siebie surowe i krytyczne – z jednej strony definiują bardzo ambitny wizerunek kobiety idealnej,...
Dania wprowadza nowe zasady dotyczące obowiązku wojskowego dla kobiet. Od 1 lipca 2025 kobiety, które ukończyły...
Badaczki z Uniwersytetu SWPS przyjrzały się temu, jak mieszkają młodzi dorośli w Polsce, a swoje wnioski opisał...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Z badania „Kim jest dla Polaków tata?” wynika, że ojcowie odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu charakteru swo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas