Influencerzy tracą moc przekonywania. Polacy inaczej kupują kosmetyki. Wyniki badania

Zespół Selectivv Data Tank przygotował raport dotyczący zakupów kosmetyków przez Polaków i wpływu influencerów, social mediów oraz innych czynników na wybory zakupowe Polek i Polaków. Oto, jak kształtują się dziś preferencje klientów w tym obszarze.

Publikacja: 27.05.2024 15:33

Badanie pokazało, że kupujący kosmetyki bardziej ufają dziś sprzedawcom drogerii i sklepów z kosmety

Badanie pokazało, że kupujący kosmetyki bardziej ufają dziś sprzedawcom drogerii i sklepów z kosmetykami.

Foto: Adobe Stock

Analizę opracowano, korzystając z wyników badania ankietowego przeprowadzonego wśród użytkowników aplikacji mobilnej z kuponami rabatowymi i cashbackiem. Próba liczyła 670 osób - kobiet i mężczyzn powyżej 18 roku życia. Celem projektu była analiza zwyczajów zakupowych użytkowników, ich stosunku do ekologii, oszczędności oraz chęci korzystania z programów lojalnościowych oferowanych przez marki. 

W pierwszej kolejności badanych zapytano o to, jak często kupują produkty kosmetyczne. 46 proc. z nich odpowiedziało, że robi to mniej więcej raz w miesiącu. Drugą pod względem wielkości grupę stanowili respondenci deklarujący zakup kosmetyków mniej więcej raz w tygodniu. Co 4 ankietowany wskazał, że kupuje kosmetyki rzadziej niż raz w miesiącu, a 3 proc. przyznało, że zaopatruje się w tego rodzaju produkty codziennie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
SPOŁECZEŃSTWO
Kobiety i mężczyźni w Polsce inaczej widzą zagrożenia cyberatakiem. Ekspert ostrzega
SPOŁECZEŃSTWO
Rusza obowiązkowy pobór kobiet do wojska w Danii. Jak inne kraje regulują tę kwestię?
Styl życia
Olivia Munn ostro krytykuje plan kobiecego lotu w kosmos. „To rozpustne”
SPOŁECZEŃSTWO
Oprawcy w białych rękawiczkach. Alarmujące dane o przemocy rówieśniczej w szkołach średnich
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Styl życia
Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych