Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 14:16 Publikacja: 31.10.2024 15:33
Kobieta przy komputerze
Dezinformacja w kontekście płci posługuje się fałszywymi lub wprowadzającymi w błąd narracjami.
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z powszechnie przyjętą definicją dezinformacja to celowe i systematyczne przekazywanie zmanipulowanych lub fałszywych informacji oraz fabrykowanie przekazów poprzez tworzenie różnego rodzaju fikcyjnych dokumentów czy organizacji. Wszystko to ma na celu wprowadzenie odbiorców w błąd, stworzenie obrazu rzeczywistości, który jest zgodny z prawdą. Zadaniem dezinformacji jest sprawienie, aby odbiorca uwierzył w fałszywy przekaz, a w wyniku tego podejmował niekorzystne dla siebie decyzje lub działania na korzyść podmiotu dezinformującego. Według raportu Instytutu Zamenhofa zatytułowanego „Dezinformacja jako forma przemocy wobec kobiet w Polsce”, 79 proc. Polaków deklaruje, że zetknęło się z dezinformacją, po uprzednim przedstawieniu im definicji tego terminu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Choć ze wszystkich generacji pokolenie Z jest najbardziej utożsamiane z Internetem, potencjalnych partnerów woli...
Sophie Turner znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak opublikowała relację z koncertu Oasis, na który wybrała s...
Wyniki badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii przeprowadzonego na zlecenie Empiku, dostarczają ciekawy...
Grupie japońskich naukowców udało się ustalić, jakie są zależności między zapachami a różnymi emocjami. Eksperci...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tradycyjnie kojarzone z kobiecym towarzystwem wieczory panieńskie mogą wkrótce zmienić swój charakter i stać się...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas