Na ścianach jej paryskiej perfumerii imiona i pseudonimy celebrytów zostały skreślone grubą kreską i zastąpione portretami oraz nazwiskami twórców poszczególnych perfum – utalentowanych artystów, którzy kreują niezwykłe zapachy dla marki Essential Parfums. Géraldine Archambault, założycielka marki, dba o podkreślenie ich nieocenionego wkładu w sukces swojego przedsiębiorstwa. Wyjaśnia też, jakie inne czynniki uważa za kluczowe na drodze do niezwykłych osiągnięć marki.
Jak wspomina pani początki swojej firmy?
Zajmuję się perfumami od zawsze, odkąd się urodziłam. Moi rodzice również byli bardzo aktywni w tej branży. Ja sama obiecałam sobie, że nie założę własnej marki, ale nigdy nie mów nigdy (śmiech). Przez 15 lat pracowałam z rodzicami w perfumerii pełniąc różne funkcje: od kierownika regionu, poprzez kierownika do spraw eksportu, a następnie dyrektora generalnego firmy. Na tym ostatnim stanowisku nadzorowałam każdy aspekt związany z prawidłowym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Po odejściu zdobywałam doświadczenie w innych instytucjach, a następnie postanowiłam założyć nową firmę jako niezależny dyrektor międzynarodowy. Wtedy też łatwo było zaobserwować prężny rozwój wielu niszowych marek. Zastanawiałam się, dlaczego klienci muszą wydawać tyle pieniędzy, aby kupić perfumy o unikatowym zapachu. Nie każdy może sobie pozwolić na zapłacenie 200-300 euro za niszowe perfumy. Zastanawiało mnie też, dlaczego twórcy zapachów zawsze ukrywają się za nazwą firmy, podczas gdy należałoby ich postawić na pierwszym planie? I czy proces produkcyjny mógłby odbywać się z większą dbałością o środowisko naturalne i planetę? Właśnie te aspekty były dla mnie najważniejsze: powrót do podstaw. Założyłam Essential Parfums we wrześniu 2018 roku, ponieważ miałam przeświadczenie, że w branży perfumeryjnej brakuje niedrogiej marki niszowej. Bardzo łatwo jest zatem ją opisać: pierwsza marka niszowa w przystępnej cenie, tworzona przez utalentowanych specjalistów z dbałością o środowisko naturalne.
Ile osób zatrudnia pani obecnie i jak zmieniła się ta sytuacja w porównaniu do początków działalności?
Obecnie nasz zespół liczy około 30 osób i oczywiście wiele się w tej kwestii zmieniło w porównaniu do roku 2018, gdy startowaliśmy w niewielkim składzie.
Czytaj więcej
Do gwiazd, które wprowadziły na rynek sygnowaną własnym nazwiskiem linię kosmetyków, dołącza właś...