Reklama

Beauty kids. Niebezpieczne zjawisko coraz bardziej daje o sobie znać wśród nastolatek

Coraz młodsze osoby sięgają po specjalistyczne preparaty do pielęgnacji skóry. Próbując naśladować internetowych idoli, dzieci i młodzież stosują kosmetyki, które nie tylko kosztują fortunę, ale i mogą wyrządzić młodej skórze sporo nieodwracalnych szkód. Kim są obsesyjnie dbające o urodę "beauty kids" i czy istnieje sposób na wyedukowanie ich w kwestii właściwej, dostosowanej do wieku i potrzeb, pielęgnacji skóry?

Publikacja: 06.02.2024 17:36

Stosowanie kosmetyków nieprzystosowanych do rodzaju cery lub aplikowanie ich zbyt często może przyni

Stosowanie kosmetyków nieprzystosowanych do rodzaju cery lub aplikowanie ich zbyt często może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Foto: Adobe Stock

Dbałość o kondycję skóry to wprawdzie domena osób w każdym wieku, jednak to właśnie młodzież mierząca się z trudnościami okresu dojrzewania oraz znajdująca się pod silną presją rówieśników, ma tendencję do nadużywania kosmetyków, które nie tylko nie zawsze są konieczne, ale też, stosowane w nadmiarze, mogą młodej skórze wręcz zaszkodzić. – Na pewno jest to trend, który obserwuje się nie tylko u młodych osób, ale w każdym wieku – potwierdza dr Anna Kamm, kosmetolog, koordynator kierunku kosmetologia Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku. – U młodych osób może być to jednak szczególnie niebezpieczne. O ile stosowanie niektórych preparatów jest wskazane i konieczne, to jednak należy to robić z dużą ostrożnością i świadomie – podkreśla ekspertka

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Uroda
Fakt, o którym się nie mówi: Saunowanie w stroju kąpielowym niebezpieczne dla zdrowia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Uroda
Twórczyni marki Kosas udowadnia, że o sukcesie mogą zadecydować niewielkie kroki
Uroda
Miley Cyrus nie jest jedyną gwiazdą, która żałuje, że uległa modzie na tatuaże
Uroda
Sukces Polki w konkursie piękności. Maja Klajda została II Wicemiss Świata
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Uroda
Niepokojące zjawisko we Francji. Dziecięce salony urody i spa zyskują popularność
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama