19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 16.01.2025 00:04 Publikacja: 06.02.2024 17:36
Stosowanie kosmetyków nieprzystosowanych do rodzaju cery lub aplikowanie ich zbyt często może przynieść więcej szkód niż korzyści.
Foto: Adobe Stock
Dbałość o kondycję skóry to wprawdzie domena osób w każdym wieku, jednak to właśnie młodzież mierząca się z trudnościami okresu dojrzewania oraz znajdująca się pod silną presją rówieśników, ma tendencję do nadużywania kosmetyków, które nie tylko nie zawsze są konieczne, ale też, stosowane w nadmiarze, mogą młodej skórze wręcz zaszkodzić. – Na pewno jest to trend, który obserwuje się nie tylko u młodych osób, ale w każdym wieku – potwierdza dr Anna Kamm, kosmetolog, koordynator kierunku kosmetologia Wyższej Szkoły Zdrowia w Gdańsku. – U młodych osób może być to jednak szczególnie niebezpieczne. O ile stosowanie niektórych preparatów jest wskazane i konieczne, to jednak należy to robić z dużą ostrożnością i świadomie – podkreśla ekspertka
Służbowy dress code zazwyczaj dotyczy przede wszystkim odzieży, ale w wielu miejscach pracy zasady te mogą również obejmować makijaż i ogólny wygląd. O ile w pewnych firmach ekstrawagancja jest akceptowana, o tyle w większości biur obowiązuje umiar i dyskrecja w makijażu. Jak powinien on wyglądać?
W ostatnich kilku latach, zwłaszcza od początku pandemii, wiele kobiet kupiło sobie przynajmniej jedno profesjonalne urządzenie do pielęgnacji twarzy lub ciała. Ich dynamicznie rosnąca popularność odmienia właśnie oblicze branży beauty – a także codziennej dbałości u urodę.
Kosmetyki konwencjonalne mnie nie interesują. Zajmuję się zwalczaniem greenwashingu, więc nie lubię kosmetyków, które udają produkty naturalne – mówi Dominika Chirek, prawniczka, prowadząca blog Naturalnie Proste dla miłośników ekologii.
Bogactwo aktywnych składników sprawia, że miód może być znakomitym naturalnym kosmetykiem. Słodko pachnące miodowe kuracje warto zaplanować na jesienne wieczory w domowym SPA. Posłużą skórze, a przy okazji wprawią w dobry nastrój.
Marka Tom Ford Beauty ogłosiła, że Angelina Jolie zostanie ambasadorką nowej serii kosmetyków do ust Runway Lip Color, która pojawi się w sklepach 3 września. Znane na całym świecie usta aktorki mają poprawić wynik finansowy firmy.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Zapowiedzi końca popularności mody na „cichy luksus” okazały się przedwczesne. Udowadniają to wyniki włoskiej marki Brunello Cucinelli, która mimo spowolnienia na rynku dóbr luksusowych radzi sobie znakomicie.
Luksusowym hotelom nie wystarcza już oferowanie klientom i klientkom eleganckich apartamentów, kompleksowych zabiegów spa czy wyjątkowych doznań kulinarnych. Przed najsilniejszymi markami hotelowymi otwiera się cały wachlarz nowych możliwości zarabiania.
Eksperci zajmujący się rynkiem pracy dostrzegają nowe zjawisko, które zaczyna się rozprzestrzeniać wśród pracowników. Młodzi pracownicy korporacji zaczynają zmieniać styl pracy, co potencjalnie może być niekorzystne dla firmy. Na czym polega „soft quitting”?
Legendarna projektantka, która zmarła w ubiegłym roku, pozostawiła po sobie pokaźną kolekcję dzieł sztuki i przedmiotów osobistych – w tym charakterystycznych, ogromnych okularów. Będzie można je wylicytować w domu aukcyjnym Christie’s.
Wraz z początkiem nowego roku wśród młodych ludzi na świecie zyskuje popularność postanowienie nazywane „No-buy 2025”. Na czym polega nowy trend, który stał się bardzo widoczny w mediach społecznościowych?
Minimalizm, lekkość i precyzja – to cechy, dzięki którym Longines Ultra-Chron Carbon, przyciąga uwagę. To pierwsza tegoroczna premiera znanej szwajcarskiej marki.
W Chinach słabnie wprawdzie popyt na produkty luksusowe, ale nie spada za to zainteresowanie chińskich firm europejskimi markami luksusowymi. Początek roku przyniósł nową transakcję tego typu.
Oliviero Toscani, włoski fotograf, autor kampanii reklamowych, które zyskały rozgłos i pomogły odnieść włoskiej marce Benetton globalny sukces, nie żyje. Miał 82 lata.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas