Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach

Kosmetyki konwencjonalne mnie nie interesują. Zajmuję się zwalczaniem greenwashingu, więc nie lubię kosmetyków, które udają produkty naturalne – mówi Dominika Chirek, prawniczka, prowadząca blog Naturalnie Proste dla miłośników ekologii.

Publikacja: 05.11.2024 16:09

Dominika Chirek: Zdarzyło mi się pójść do dużej sieci handlowej i zobaczyć tam kosmetyki, które zawi

Dominika Chirek

Dominika Chirek: Zdarzyło mi się pójść do dużej sieci handlowej i zobaczyć tam kosmetyki, które zawierały składniki już wycofane z rynku i zabronione.

Foto: Archiwum prywatne

Jeśli kupuję krem przeciwzmarszczkowy za 200 złotych, to za co faktycznie płacę? Za jakość czy coś innego?

Płaci się za jakość, opakowanie, markę i za reklamę. Natomiast gdy mowa o jakości, to najważniejsze są składniki – właśnie w nich tkwi największa różnica. Jeszcze kilkanaście lat temu, konsumenci w ogóle nie zwracali uwagi na listę składników. Często były to produkty oparte na parafinie, pochodnej ropy naftowej, z emulgatorami, odrobiną witaminy E, która pełniła funkcję konserwantu, i sztucznym zapachem. Takie połączenie mogło mieć dowolną cenę, jaką producent sobie zażyczył. 20-30 lat temu w ten sposób działało wiele znanych marek.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Uroda
Fakt, o którym się nie mówi: Saunowanie w stroju kąpielowym niebezpieczne dla zdrowia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Uroda
Twórczyni marki Kosas udowadnia, że o sukcesie mogą zadecydować niewielkie kroki
Uroda
Miley Cyrus nie jest jedyną gwiazdą, która żałuje, że uległa modzie na tatuaże
Uroda
Sukces Polki w konkursie piękności. Maja Klajda została II Wicemiss Świata
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Uroda
Niepokojące zjawisko we Francji. Dziecięce salony urody i spa zyskują popularność
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama