Jak być świadomym konsumentem? Radzi właścicielka bloga o ekologii i naturalnych kosmetykach

Kosmetyki konwencjonalne mnie nie interesują. Zajmuję się zwalczaniem greenwashingu, więc nie lubię kosmetyków, które udają produkty naturalne – mówi Dominika Chirek, prawniczka, prowadząca blog Naturalnie Proste dla miłośników ekologii.

Publikacja: 05.11.2024 16:09

Dominika Chirek: Zdarzyło mi się pójść do dużej sieci handlowej i zobaczyć tam kosmetyki, które zawi

Dominika Chirek

Dominika Chirek: Zdarzyło mi się pójść do dużej sieci handlowej i zobaczyć tam kosmetyki, które zawierały składniki już wycofane z rynku i zabronione.

Foto: Archiwum prywatne

Jeśli kupuję krem przeciwzmarszczkowy za 200 złotych, to za co faktycznie płacę? Za jakość czy coś innego?

Płaci się za jakość, opakowanie, markę i za reklamę. Natomiast gdy mowa o jakości, to najważniejsze są składniki – właśnie w nich tkwi największa różnica. Jeszcze kilkanaście lat temu, konsumenci w ogóle nie zwracali uwagi na listę składników. Często były to produkty oparte na parafinie, pochodnej ropy naftowej, z emulgatorami, odrobiną witaminy E, która pełniła funkcję konserwantu, i sztucznym zapachem. Takie połączenie mogło mieć dowolną cenę, jaką producent sobie zażyczył. 20-30 lat temu w ten sposób działało wiele znanych marek.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Uroda
Słynna makijażystka stworzy pierwszą linię kosmetyków do makijażu Louis Vuitton
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Uroda
Nieletni nie będą mogli kupować „dorosłych” kosmetyków? Powstał projekt ustawy
Uroda
Tubka czy pompka? Odkryto, że opakowanie kremu wpływa na jego działanie
WIZERUNEK W BIZNESIE
Nie każdy makijaż nadaje się do pracy. Ekspertka radzi, co lepiej zostawić na prywatne okazje
Uroda
Kobiety coraz częściej używają w domach profesjonalnych urządzeń do pielęgnacji. Jak to odczuwa branża beauty?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”