Reklama

Atrakcyjna lekcja różnorodności. Janina Piwowarczyk o sposobie działania Żywych Bibliotek

Janina Piwowarczyk, jedna z koordynatorek sieci Żywa Biblioteka Polska, opowiada o pracy z żywymi książkami, czyli osobami reprezentującymi wykluczane grupy społeczne, z którymi można porozmawiać na każdy temat.

Publikacja: 11.12.2023 15:47

Żywymi książkami stają są ludzie, którzy w społeczeństwie są wykluczani, traktuje się ich z uprzedze

Żywymi książkami stają są ludzie, którzy w społeczeństwie są wykluczani, traktuje się ich z uprzedzeniem lub stereotypowo.

Foto: Adobe Stock

Jakie są założenia Żywej Biblioteki? 

Janina Piwowarczyk: To projekt, który ma podważyć wszelkie uprzedzenia wobec osób, które mierzą się ze stereotypizacją, czy wykluczeniem. Żywa Biblioteka niesie ideę akceptacji, a zarazem pokazuje różnorodność naszego społeczeństwa. Nie podczas ogólnego spotkania, ale poprzez indywidualną rozmowę twarzą w twarz. Człowiek ma z tyłu głowy jakieś stereotypy, wyobrażenia, a po rozmowie z osobą, która dzieli się swoim doświadczeniem, może zmienić zdanie na dany temat. To swego rodzaju konfrontacja z własnym spojrzeniem na konkretną Żywą Książkę.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
PODCAST „POWIEDZ TO KOBIECIE”
Studenci już nie chcą tylko dyplomu. Czym się różnią uczelnie lat 90 i współczesne?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Wywiad
Założycielki centrum opieki dla kobiet w menopauzie: Misja i biznes nie muszą się wykluczać
Wywiad
Demografia to szczepionka na populizm – dr hab. Monika Stanny o cichej rewolucji w Polsce
Wywiad
Kamila Szczawińska, modelka, która pracuje jako psycholog: Zawsze trzeba mieć plan B
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
PODCAST „POWIEDZ TO KOBIECIE”
Empatia otwiera przestrzeń, w której nie gramy w grę „kto ma rację”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama