Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego na nic nie mam siły? Z tych ustaleń naukowców warto skorzystać

Co mózg chce nam powiedzieć, gdy odczuwamy zmęczenie? Nad tym zagadnieniem pochylili się badacze z SWPS. W czasach silnego przebodźcowania i przewlekłego stresu warto wiedzieć, co oznaczają te sygnały.

Publikacja: 22.09.2023 14:04

Zmęczenie jest chorobą cywilizacyjną.

Zmęczenie jest chorobą cywilizacyjną.

Foto: Adobe Stock

Żyjemy w czasach, gdy zmęczenie umysłowe jest nieuniknione. Pędzący tryb życia, przebodźcowanie wynikające z otaczających nas technologii i wszechobecny stres powodują, że mózg traci swoją energię.

Jak zatem zadbać o produktywność, której nieustannie potrzebujemy w pracy? Nie zapominajmy, że w obszar produktywności włączamy funkcje procesów poznawczych, czyli takich, które wymagają koordynacji z innymi procesami np. rozumowaniem, planowaniem, wnioskowaniem.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Zdrowie
To ćwiczenie lepiej niż inne chroni przed cukrzycą i otyłością. Nowe wyniki badań
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Zdrowie
Kobiety w średnim wieku potrzebują innych dawek ćwiczeń niż mężczyźni. Ważne ustalenia
Zdrowie
Neuroatypowość w gabinecie ginekologicznym. „Nie można naruszać praw pacjentki”
Zdrowie
Psychoonkolog Adrianna Sobol: Przestańmy straszyć rakiem
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Zdrowie
Charlotte Chopin: recepta na wyśmienitą formę 102-letniej nauczycielki jogi
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama