Reklama
Rozwiń
Reklama

Andrzejki 2023. Branża gastronomiczno-hotelarska nie ma w tym roku powodów do radości

Noc z 29 na 30 listopada już wieki temu była uznawana za ostatnią okazję do zabawy przed rozpoczęciem adwentu. Początki i źródła tego zwyczaju kryją się w mroku dziejów, ale zabawa andrzejkowa, choć w radykalnie zmienionej już formie, nadal cieszy się dużym zainteresowaniem.

Publikacja: 29.11.2023 20:09

Niektóre obiekty hotelarskie musiały w tym  zrezygnować z zaplanowanych na andrzejki imprez tematycz

Niektóre obiekty hotelarskie musiały w tym zrezygnować z zaplanowanych na andrzejki imprez tematycznych.

Foto: Adobe Stock

Wśród badaczy istnieją sprzeczne opinie co do samych korzeni święta. Niektórzy przekonują, że narodziło się ono w antycznej Grecji, wskazując na podobieństwo greckiego imienia Andreas (Andrzej) do słów aner, andros (mąż, mężczyzna). Inni z kolei źródeł andrzejek dopatrują się w kulcie starogermańskiego boga Frejra, dawcy bogactw, bóstwa miłości i płodności.

Andrzejki - zabawa na poważnie?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama