Aktualizacja: 24.11.2024 22:05 Publikacja: 06.03.2024 16:06
Sneating polega na tym, by otrzymać darmowy posiłek bez perspektywy kontynuacji znajomości.
Foto: Adobe Stock
Kiedy w filmie „Meet Cute” bohaterowie Sheila i Gary odegrani przez Kaley Cuoco i Pete’a Davidsona, po odbyciu setnej identycznej randki kłócą się na głos przy gościach w restauracji, poirytowany Gary, zapewniając swoją towarzyszkę, że było to ich ostatnie spotkanie, dynamicznie wstaje od stołu i rusza do wyjścia. Zanim trzaśnie drzwiami na zakończenie tej dramatycznej sceny, podejdzie jeszcze do baru i skrupulatnie rozdzieli rachunek: Ile jest 25 plus 96? – pyta kelnera, notując wynik na karteczce i płacąc wyłącznie swoją część. – Nie chcę mieć kłopotów – wyjaśnia rozwścieczonej Sheili. Poczucie obowiązku wzięło górę nad emocjami, sprawiając, że Gary zachował się dokładnie odwrotnie niż osoby praktykujące podejście sneating. Na czym ono polega i dlaczego budzi kontrowersje?
Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Co Europejki i Europejczycy myślą o perspektywie, w której – już jako osobami starszymi lub niedołężnymi – będzie się nimi opiekował robot? Opinie na ten temat zbadał zespół brytyjskich i australijskich naukowców. Okazuje się, że w porównaniu z mężczyznami kobiety są znacznie bardziej sceptyczne.
Jedna z najbardziej prestiżowych uczelni świata, Uniwersytet Yale, zamierza włączyć do programu nauczania przedmiot poświęcony twórczości Beyoncé. Jakie reakcje wśród studentów wzbudza nowa propozycja dydaktyczna?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Elitarne grono dzieł sztuki, które sprzedano na aukcji za kwotę co najmniej 100 milionów dolarów, powiększyło się o kolejną pracę. Wszystko za sprawą licytacji w domu aukcyjnym Christie's.
Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?
Dopiero po przeprowadzce do Polski nauczyłam się odpoczywać. Patrzeć w niebo i o niczym nie myśleć. Mam nadzieję, że to się nie zmieni, że Polacy nie będą podążać za koreańskim tempem życia – mówi Jade Kim, nauczycielka chińskiego i koreańskiego, która od sześciu lat mieszka w Polsce.
Fundacja rodzinna, która jest podatnikiem VAT, bo zajmuje się najmem, nie musi rozliczać tego podatku od incydentalnej sprzedaży kolekcji zabytkowych zegarków i aut przekazanej jej wcześniej przez fundatora.
Gdy 15 lat temu Salma Hayek brała ślub z miliarderem François-Henri Pinault, małżonkowie nie podpisali intercyzy. W wywiadzie dla „Wall Street Journal” aktorka wyjaśnia, że zarabia własne pieniądze i ceni sobie niezależność finansową. Co na to mąż?
Samotne spędzanie wolnego czasu to zdaniem branżowych ekspertów jeden z wiodących trendów w świecie podróży. Grupę podróżujących, która odpowiada za jego popularyzację, nazwano „MeMooners”. Co oznacza to określenie?
W kraju, z którego pochodzi Nila Ibrahimi, kobietom i dziewczynkom nie wolno zabierać głosu ani śpiewać publicznie. 17-letnia Afganka przeciwstawiła się tym zakazom i jej działania zostały nagrodzone. Jakie akcje zainicjowała i komu zdołała pomóc?
Raymond Cloosterman od podstaw stworzył markę Rituals Cosmetics, która zmienia myślenie o tym, czym powinny być kosmetyki luksusowe. W jego wizji przedsiębiorczości XXI wieku nie chodzi jednak tylko o wzrost i zysk, ale też o wpływ na rzeczywistość. Z takiego myślenia rodzi się chęć podejmowania działań na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas