Reklama

Walentynki w wydaniu pokolenia Z. Oto, jak młodzi celebrują święto miłości

Badania wskazują, że podejście do walentynek zmienia się na całym świecie. Królują: ekologiczne trendy w Europie, luksusowe wydatki w USA, i pragmatyzm w Polsce. Jaki udział w kreowaniu tych nowych zwyczajów mają przedstawiciele pokolenia Z?

Publikacja: 14.02.2025 12:27

Podczas gdy w Europie rośnie w siłę trend odpowiedzialnej konsumpcji związany z walentynkami, w Stan

Podczas gdy w Europie rośnie w siłę trend odpowiedzialnej konsumpcji związany z walentynkami, w Stanach Zjednoczonych święto to wciąż pozostaje okazją do pokaźnych wydatków.

Foto: Adobe Stock

Jeszcze kilka lat temu walentynki były kojarzone głównie z klasycznymi prezentami: kwiatami, biżuterią, romantyczną kolacją. Jednak dane z badań Adevinta pokazują, że szczególnie w Europie, pokolenie Z postanowiło zerwać z utartymi schematami. 49 proc. młodych konsumentów woli otrzymać prezent z drugiej ręki niż nowy, masowo produkowany przedmiot. To nie tylko wyraz ekologicznej świadomości, ale też pragnienie czegoś unikalnego, co nie jest dostępne w sieciowych sklepach.

Co ciekawe, 43 proc. przedstawicieli pokolenia Z planuje obdarować czymś z okazji święta miłości nie tylko parterów, ale także bliskich. To spora zmiana w stosunku do starszych generacji – wśród przedstawicieli generacji X taki zamiar ma 36 proc. osób, a wśród osób z pokolenia baby boomers jedynie 25 proc. Widać wyraźnie, że dla najmłodszych dorosłych walentynki to bardziej święto relacji niż romantycznej miłości.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Badanie pokazało, na co naprawdę wydaje pieniądze polskie pokolenie Z. Stereotyp umiera
Styl życia
Miłośniczka zwierząt w nietypowych okolicznościach ocaliła prowadzone schronisko
Styl życia
Polscy rodzice wspierają dzieci w unikaniu jednej z lekcji. Alarmujące dane
Styl życia
The Bird’s Nest: jak domek na kółkach zapoczątkował kobiecą wspólnotę?
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Reklama
Reklama