Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.06.2025 13:59 Publikacja: 14.02.2025 12:27
Podczas gdy w Europie rośnie w siłę trend odpowiedzialnej konsumpcji związany z walentynkami, w Stanach Zjednoczonych święto to wciąż pozostaje okazją do pokaźnych wydatków.
Foto: Adobe Stock
Jeszcze kilka lat temu walentynki były kojarzone głównie z klasycznymi prezentami: kwiatami, biżuterią, romantyczną kolacją. Jednak dane z badań Adevinta pokazują, że szczególnie w Europie, pokolenie Z postanowiło zerwać z utartymi schematami. 49 proc. młodych konsumentów woli otrzymać prezent z drugiej ręki niż nowy, masowo produkowany przedmiot. To nie tylko wyraz ekologicznej świadomości, ale też pragnienie czegoś unikalnego, co nie jest dostępne w sieciowych sklepach.
Co ciekawe, 43 proc. przedstawicieli pokolenia Z planuje obdarować czymś z okazji święta miłości nie tylko parterów, ale także bliskich. To spora zmiana w stosunku do starszych generacji – wśród przedstawicieli generacji X taki zamiar ma 36 proc. osób, a wśród osób z pokolenia baby boomers jedynie 25 proc. Widać wyraźnie, że dla najmłodszych dorosłych walentynki to bardziej święto relacji niż romantycznej miłości.
Z wszystkich miejsc, w których są dzieci, musi zniknąć palenie – zapowiedziała francuska minister zdrowia, Cathe...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
W czasach, gdy kupno prezentu dziecku z jakiejkolwiek okazji jest ogromnym wyzwaniem, psychologowie przekonują,...
„Proszę, wejdź. Napijesz się herbaty chai?”To pierwsze słowa, jakie słyszy fotografka Spandita Malik, gdy wchodz...
Wśród dorosłych Japończyków jest wielu fanów japońskich seriali animowanych (anime), komiksów (manga) i innych w...
Mama mi się udała – mówi Ania Hyman. – Wychowywano mnie dla świata – wyznaje Ewa*. Dziewczynka ma być skromna i...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas