Reklama

Jak rozmawiać z dziećmi o raku? Psychoonkolog o sytuacji księżnej Kate

Choroba onkologiczna to forma utraty, która odbywa się na wielu poziomach - mówi psychoonkolog Justyna Pronobis-Szczylik i tłumaczy, jak rozmawiać z bliskimi o problemie oraz próbować radzić z towarzyszącymi mu emocjami.

Publikacja: 26.03.2024 11:08

Księżna Kate potrzebowała czasu, aby przekazać dzieciom informację o tym, że zmaga się z chorobą.

Kate Middleton

Księżna Kate potrzebowała czasu, aby przekazać dzieciom informację o tym, że zmaga się z chorobą.

Foto: PAP

W sieci opublikowano nagranie, w którym księżna Walii otwarcie mówi o zdiagnozowanej u niej chorobie nowotworowej i podjętym leczeniu. Mama George’a, Charlotte i Louisa zaznaczyła, że wraz z mężem potrzebowali czasu, by porozmawiać na ten temat z dziećmi i przekazać im wiadomość w odpowiedni dla nich sposób. Według statystyk, aż 24 proc. pacjentów onkologicznych jest rodzicami dzieci poniżej 18. roku życia. Jak należy dzielić się takimi wiadomościami z najmłodszymi członkami rodziny i zadbać o otwartą komunikację nawet z przedszkolakiem? Na te pytania odpowiada Justyna Pronobis-Szczylik, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, psychoonkolog.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wywiad
Z baletu do biznesu. Była primabalerina ma dziś firmę organizującą śluby marzeń
Wywiad
17-letnia naukowczyni Kornelia Wieczorek na prestiżowej liście magazynu „Time”
Wywiad
13-letnia Amelia Golda zadebiutowała u boku Arka Jakubika. „Pod koniec zdjęć wydawało mi się, że nie mam już łez”
Wywiad
Agnieszka Specjalska zamieniła korporację na własny biznes z misją. „Warto się odważyć”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Wywiad
Pierwsza dama Marta Nawrocka: Kobieca siła tkwi w każdej z nas
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama