Career shower: nowa moda na celebrowanie osiągnięć zawodowych

Wiele ciężarnych kobiet decyduje się na zorganizowanie "baby shower". Coraz popularniejsza staje się też gender reveal party -impreza, podczas której przyszli rodzice wspólnie z zaproszonymi gośćmi dowiadują się jakiej płci będzie ich dziecko. Czy awans w pracy, zdanie ważnego egzaminu lub otrzymanie stopnia naukowego nie powinny być świętowane na podobnym poziomie?

Publikacja: 24.01.2024 12:24

Career shower: nowa moda na celebrowanie osiągnięć zawodowych

career shower

Foto: Adobe Stock

Czym jest career shower i dlaczego warto celebrować również osobiste sukcesy zawodowe?

Bez prezentów, z tortem

Ponieważ idea career shower jest relatywnie nowa, tego typu przyjęcia nie są obarczone stereotypami czy oczekiwaniami co do ich przebiegu. Influencerka Amy Chan, doradczyni do spraw związków, dzieli się na instagramie swoją sugestią dotyczącą takich spotkań. – Zaproś 6-8 bliskich Ci osób (przy większej liczbie gości trudno o intymność), przygotuj poczęstunek i porozmawiajcie o tym, jaka lekcja w życiu pomogła każdemu z was się rozwinąć – opisuje. – Poszczególne osoby powinny odpowiadać indywidualnie, po kolei. Najwyższy czas, aby zacząć świętować nasze sukcesy zawodowe i wspierać się nawzajem, niezależnie od tego, jakich wyborów życiowych dokonaliśmy – dodaje, zachęcając tym samym do zapoczątkowania tradycji career shower.

– Normalizujmy celebrowanie ważnych momentów w życiu – namawia Chan. – Każdy z nas bywa na licznych baby showers, wieczorach panieńskich czy wystawnych przyjęciach weselnych. To jednak nie muszą być jedyne okazje do świętowania. Otrzymanie wymarzonej pracy, dostanie się na studia czy uzyskanie tytułu naukowego to nie mniej istotne chwile niż oczekiwanie na dziecko czy zmiana stanu cywilnego – przekonuje.

– Podczas takich spotkań nie musimy obdarowywać się prezentami – przekonuje influencerka – natomiast wymiana myśli, dzielenie się opowieściami o sukcesach w życiu zawodowym i wspólne ich celebrowanie bywają bardziej wartościowe niż przedmioty materialne.

Sukces w centrum uwagi

W wywiadzie dla magazynu Bustle Amy Chan doprecyzowuje, że podczas career shower warto celebrować wszelkie osiągnięcia zawodowe, na które dana osoba zasłużyła ciężką pracą – Otwarcie własnej firmy, wydanie książki, sukces w negocjacjach biznesowych czy podpisanie umowy z nowym klientem – wymienia doradczyni – Takie spotkania stanowią idealny moment na zwrócenie uwagi na te istotne wydarzenia w naszym życiu – dodaje.

 Amy Chan zauważa również, że może być to szczególnie ważne dla osób, które z różnych powodów nie planują potomstwa ani małżeństwa.

– Rodzicielstwo czy wstępowanie w związek małżeński nie są jedyną słuszną drogą życiową – podkreśla. – Nauczmy się więc celebrować sukcesy naszych przyjaciół, którzy realizują się w inny sposób – dodaje.

Czytaj więcej

Asystentki na razie nie muszą się obawiać. Wskazano powody, dla których AI nie jest w stanie ich zastąpić

Dzieląc się swoimi sugestiami na temat przebiegu przyjęcia career shower, Amy Chan podkreśla, że każdy może zaaranżować je w indywidualny sposób.

– To nie musi być wystawna impreza – zastrzega. – Poczęstuj przyjaciółki herbatą, croissantami albo zjedzcie wspólnie tort, aby uczcić sukces – zachęca. – Jeśli na torcie pojawi się dedykacja związana z danym osiągnięciem, to wydarzenie zyska jeszcze większą rangę! – podsumowuje.

Spotkania z przyjaciółmi i bliskimi, którzy kibicują danej osobie w drodze do sukcesu, są ze wszech miar wskazane i przynoszą wiele korzyści. Być może w gronie najbliższych i zaufanych koleżanek warto zapoczątkować nową tradycję, motywując się nawzajem do podejmowania kolejnych ważnych kroków zawodowych?

Źródła:

https://www.bustle.com/

https://www.instagram.com/p/CvswHpaMX-P/?hl=en

Czym jest career shower i dlaczego warto celebrować również osobiste sukcesy zawodowe?

Bez prezentów, z tortem

Pozostało jeszcze 97% artykułu
Biznes i prawo
Jak wygląda sytuacja kobiet w wojsku na świecie? Wnioski z raportu ONZ
Biznes i prawo
Dlaczego starsi przedsiębiorcy chętniej niż młodsi współpracują z kobietami? Wyniki badania
Biznes i prawo
Jak kobiety w biznesie nakręcają zieloną zmianę? "Reprezentują kulturę biofilną"
Biznes i prawo
Doradczyni podatkowa: W relacjach z klientem nie ma miejsca na ukrywanie prawdy
Biznes i prawo
Dyrektywa o jawności wynagrodzeń już wkrótce wejdzie w życie. Czy zmniejszy lukę płacową?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego