Aktualizacja: 01.07.2025 00:31 Publikacja: 09.04.2024 14:11
kobieta w biurze
Warto stosować terminy "liderka, managerka, szefowa" w sposób zasadny i świadomy.
Foto: Adobe Stock
Jak podkreśla ekspertka, trzy wspomniane pojęcia bywają używane naprzemiennie, podczas gdy różnice między nimi są znaczne i dotyczą w głównej mierze zakresu wykonywanych obowiązków, jak również kompetencji osoby sprawującej daną funkcję. Dla lepszego ich zobrazowania Edyta Kwiatkowska-Pelizg proponuje omówienie ich specyfiki przy użyciu konkretnych przykładów. – Nasza szefowa jest naszą liderką, tak zwykło się mówić, a przecież nie każda managerka jest liderką, a nie każda liderka managerką. Czym więc różnią się od siebie te pojęcia? Spójrzmy na nie na przykładzie znanych nazwisk – proponuje.
Analitycy ze Światowego Forum Ekonomicznego opublikowali niedawno swój raport dotyczący reprezentacji kobiet w r...
Co trzeci pracownik w Polsce doświadcza przemocy psychicznej w pracy – alarmuje psycholog Joanna Kolenda, jedna...
77 proc. Polaków nie przyjmie dziś pracy w firmie ze złą atmosferą, choćby wiązało się to z wyższą pensją. Co tr...
Choć coraz więcej Polaków deklaruje, że korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji przy wyborze prod...
Chęć całkowitego skupienia się na pracy może mieć zupełnie odwrotne skutki o zamierzonych – szczególnie, jeśli p...
Pieniądze to droga do wolności i do spokoju w głowie, a nie tylko sposób na to, żeby dobrze wyglądać i mieć drog...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas