Reklama

Liderka, managerka, szefowa – to nie są synonimy

Trzy terminy używane dla opisania kompetentnych, silnych kobiet obdarzonych władzą. Dlaczego nie są to synonimy i co decyduje o różnicach? Wyjaśnia Edyta Kwiatkowska-Pelizg, trenerka przywództwa i komunikacji.

Publikacja: 09.04.2024 14:11

Warto stosować terminy "liderka, managerka, szefowa" w sposób zasadny i świadomy.

kobieta w biurze

Warto stosować terminy "liderka, managerka, szefowa" w sposób zasadny i świadomy.

Foto: Adobe Stock

Przykłady dla zobrazowania różnic

Jak podkreśla ekspertka, trzy wspomniane pojęcia bywają używane naprzemiennie, podczas gdy różnice między nimi są znaczne i dotyczą w głównej mierze zakresu wykonywanych obowiązków, jak również kompetencji osoby sprawującej daną funkcję. Dla lepszego ich zobrazowania Edyta Kwiatkowska-Pelizg proponuje omówienie ich specyfiki przy użyciu konkretnych przykładów. – Nasza szefowa jest naszą liderką, tak zwykło się mówić, a przecież nie każda managerka jest liderką, a nie każda liderka managerką. Czym więc różnią się od siebie te pojęcia? Spójrzmy na nie na przykładzie znanych nazwisk – proponuje.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama