Reklama

Szok zamiast szyku: Francuzki idą w... taniość i przestają inspirować kobiety

Kobiety nad Sekwaną kupują najwięcej perfum na świecie, ale oszczędzają na higienie osobistej. Ubierają się w second handach, a wśród ich ulubionych marek sporo jest tych z najniższej półki cenowej. To już nie francuski szyk, tylko szok.

Publikacja: 25.06.2024 11:00

W 2022 Z przeprowadzonego w 2022 roku sondażu wynika, że 7 proc. Francuzek nie kąpie się codziennie

Uśmiechnięta Francuzka

W 2022 Z przeprowadzonego w 2022 roku sondażu wynika, że 7 proc. Francuzek nie kąpie się codziennie i nie zmienia bielizny.

Foto: Adobe Stock

Na pytanie, co słychać w modzie nad Sekwaną, można by odpowiedzieć: po staremu. Bo już ponad połowa Francuzek kupuje ubrania i dodatki z drugiej ręki. Jeszcze kilkanaście lat temu kontestowały sklepy second hand, dziś chętnie je odwiedzają. Masowo robią też zakupy na platformie Vinted. Jedna trzecia wyłącznie w ten sposób uzupełnia swoją garderobę. Komentatorzy mówią o wielkiej rewolucji francuskiej: w latach 2019-2022 obroty na odzieżowym rynku wtórnym zwiększyły się o 140 proc. i nadal rosną, podczas gdy sprzedaż nowych ubrań systematycznie maleje.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Moda
Słynny dom mody po 37 latach żegna się z dyrektor kreatywną. Koniec pewnej ery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Moda
Nicole Kidman ponownie podejmuje współpracę ze znaną marką luksusową
Moda
Ekspertka savoir-vivre'u o stylizacji Melanii Trump w Windsorze: Tak się nie siada do stołu
Moda
Julia Kuczyńska najcenniejszą kobiecą marką osobistą w polskiej branży mody. Oto, ile jest warta
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Moda
Trenerka savoir-vivre'u o tym, jak prezydentowa Marta Nawrocka wypadła w Watykanie
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama