Aktualizacja: 07.03.2025 03:10 Publikacja: 01.06.2024 08:51
Dr Magdalena Śniegulska: Prezenty odgrywają ważną rolę w procesie wychowawczym.
Foto: Adobe Stock
Cytowane badanie pokazało, że ponad połowa Polaków (58 proc.) regularnie kupuje prezenty z okazji Dnia Dziecka. W 2023 roku takiej odpowiedzi udzieliło 61 proc. badanych. Z kolei, jedynie 17 proc. respondentów twierdzi, że nie nabywa dla dzieci upominków z okazji ich święta, w ubiegłym roku takiego zdania było 15 proc. Polaków. Natomiast niemal co czwarty ankietowany uważa, że prezenty z okazji Dnia Dziecka kupuje sporadycznie.
Co króluje wśród podarunków ofiarowywanych dzieciom? Podobnie jak w zeszłym roku większość badanych — aż 60 proc. — odpowiedziała, że prezentem, który wręczy dziecku z okazji 1 czerwca, będą słodycze (mimo że coraz więcej i głośniej mówi się o ich negatywnym wpływie na zdrowie oraz kształtowanie nawyków żywieniowych). Niemal połowa postawi z kolei na zabawki. Popularnym wyborem są również pieniądze (40 proc.), książki/gry (36 proc.) oraz ubrania (24 proc.). Z kolei niemal trzech na dziesięciu ankietowanych stawia na niestandardowe prezenty, takie jak wyjście do kina czy wyjazd. Zdecydowaną mniejszość wśród respondentów stanowiły osoby, które przy okazji Dnia Dziecka decydują się na wręczenie prezentu z kategorii „przedmioty codziennego użytku". Takiej odpowiedzi udzieliło tyko 5 proc. badanych.
Raport Komisji Europejskiej nie pozostawia wątpliwości – brakuje nam wiedzy w podstawowych tematach.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
O tym, jak narracja o kryzysie klimatycznym wpływa na emocje i poczucie sprawczości, mówi dr Marzena Cypryańska-Nezlek, autorka badań na ten temat.
Z roku na rok czytamy coraz więcej, jednak prawie połowa Polek i Polaków czyta tylko jedną książkę rocznie. Z czego to wynika? Skomplikowanego obrazu polskiego czytelnictwa dostarczają autorzy najnowszego raportu Polskiej Sieci Ekonomii.
Czy liczniejsza obecność mężczyzn w szkołach wpłynęłaby na edukację i wychowanie dzieci? Czy to w ogóle realne? Na te pytania w podcaście „Powiedz to kobiecie” odpowiada Joanna Ćwiek-Świdecka, dziennikarka "Rzeczpospolitej" specjalizująca się w edukacji.
Wygląda na to, że monochromatyczne, stonowane wnętrza powoli odchodzą do lamusa – przynajmniej zdaniem obserwatorów trendów wnętrzarskich. Nowa moda, którą branżowi eksperci ochrzcili „Pops of Colour”, zapowiada w domach 2025 roku obecność mocnych akcentów kolorystycznych..
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Makijażystka i bizneswoman Pat McGrath, którą królowa Elżbieta II uhonorowała tytułem szlacheckim, w ciągu dwóch dekad dorobiła się przydomka „królowej branży beauty”, zbudowała też własne urodowe imperium. Teraz zaczyna współpracę z marką Louis Vuitton.
Czy stojąca na Manhattanie słynna rzeźba „Nieustraszona dziewczynka” zniknie z ulic miasta? Firma, która ufundowała dzieło w ramach kampanii wzywającej do zwiększenia roli kobiet w biznesie, po cichu zmieniła swoją politykę, dostosowując ją do oczekiwań administracji Donalda Trumpa – piszą amerykańskie media.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Zmiana zawodu nie była dla niej skokiem w nieznane – raczej koniecznością, która stała się nowym początkiem. Dziś Joanna Sydor, znana z roli Teresy w serialu „M jak miłość”, też kreuje świat - w architekturze wnętrz. Zarządza projektami, kieruje zespołem i czuje, że jest na właściwym miejscu.
Nigdy nie chciała być tylko „żoną Romana Polańskiego”. Pytana o problemy z prawem reżysera, odpowiadała: „to nie moja sprawa”. Jednak od czasu, gdy aresztowano go w Szwajcarii, robi wszystko, by przywrócić jego dobre imię. Teraz promuje książkę męża, która ukazuje się 5 marca.
2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.
Selma Blair pojawiła się na przyjęciu „Vanity Fair” w wyjątkowym towarzystwie. Labrador Scout skradł serca gości, pełniąc też bardzo ważną funkcję u boku zmagającej się z chorobą aktorki. Jaką drogę pokonała 52-latka, zanim usłyszała właściwą diagnozę?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas