Właścicielka marki Samanta o tym, dlaczego warto myśleć poważnie o bieliźnie dla kobiet plus size

Historia marki Samanta rozpoczęła się 31 lat temu w Beskidzie Makowskim. Jest przykładem spełnienia American Dream, ale w polskich realiach.

Publikacja: 27.10.2023 12:07

Cały proces tworzenia biustonosza - od badania rynku do pojawienia się na półce sklepowej - trwa pół

Projektowanie bielizny

Cały proces tworzenia biustonosza - od badania rynku do pojawienia się na półce sklepowej - trwa półtora roku.

Foto: Materiały prasowe Samanta

Stawiając pierwsze kroki w produkcji bielizny, Elżbieta Adamek, założycielka marki Samanta, zdecydowała się na produkcję biustonoszy w szerokiej gamie rozmiarów. Ponad 30 lat temu było ewenementem. Przez pierwsze 7 lat istnienia firma nie przyniosła żadnych zysków. W zeszłym roku, po 30 latach, wygenerowała 18 proc. zysku. Obecnie eksportuje swoje produkty do 20 krajów świata - w tym do Australii, USA, Kanady, Hondurasu, Portugalii, Hiszpanii, Włoch i Izraela - sprzedaje rocznie 120 tysięcy sztuk wyrobów. Na terenie Polski marka prowadzi 3 salony firmowe i współpracuje z ponad 280 partnerami B2B.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Biznes
Tylko 5 proc. twórczyń online zarabia powyżej 20 tys. zł. Oto, dlaczego nie doganiają mężczyzn
Biznes
Kamila Kończak o tym, jak stworzyć agencję PR, której ufają największe marki premium
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Huda Kattan, twórczyni marki Huda Beauty, odzyskała pełnię władzy w swoim imperium