Aktualizacja: 22.11.2024 00:31 Publikacja: 27.10.2023 12:07
Cały proces tworzenia biustonosza - od badania rynku do pojawienia się na półce sklepowej - trwa półtora roku.
Foto: Materiały prasowe Samanta
Stawiając pierwsze kroki w produkcji bielizny, Elżbieta Adamek, założycielka marki Samanta, zdecydowała się na produkcję biustonoszy w szerokiej gamie rozmiarów. Ponad 30 lat temu było ewenementem. Przez pierwsze 7 lat istnienia firma nie przyniosła żadnych zysków. W zeszłym roku, po 30 latach, wygenerowała 18 proc. zysku. Obecnie eksportuje swoje produkty do 20 krajów świata - w tym do Australii, USA, Kanady, Hondurasu, Portugalii, Hiszpanii, Włoch i Izraela - sprzedaje rocznie 120 tysięcy sztuk wyrobów. Na terenie Polski marka prowadzi 3 salony firmowe i współpracuje z ponad 280 partnerami B2B.
Przez pierwsze 3–4 lata działaliśmy właściwie na granicy zera. Dzisiaj spółka jest rentowna, zyski wahają się od 500 tysięcy do półtora miliona złotych rocznie – mówi Joanna Trepka, twórczyni marki L37, produkującej buty i torebki.
Zaczynałyśmy bez planu, bez doświadczenia. Dziś The Odder Side to stabilna, międzynarodowa marka, a my wciąż się uczymy. Za 10 lat chcemy być jeszcze bardziej zaskoczone tym, gdzie się znajdziemy – mówią Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek.
- Obrałyśmy pewien kurs, rozwijamy się i nie boimy konkurencji. Naszym celem jest utrzymanie 30-procentowych wzrostów. W tej chwili mamy obroty brutto na poziomie 35 milionów złotych rocznie – mówi Agnieszka Łukasik, która wraz z Warynią Grelą stworzyła sieć perfumerii Galilu.
Sztuka to nie tylko inwestycja finansowa, ale również szansa na rozwinięcie nowej pasji, wzbogacenie przestrzeni o wyjątkowe, inspirujące dzieła i przekazywanie historii kolejnym pokoleniom, poszerzenie horyzontów na różnych polach - mówi Agata Szkup, prezes DESA Unicum.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z analizy danych przeprowadzonej przez redaktorów „Harvard Business Review”, wynika, że kobietom jest trudniej niż mężczyznom budować sieć relacji w świecie biznesu. Dlaczego tak się dzieje i czy można temu zaradzić?
21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili analizy, w których przyjrzeli się codziennej życzliwości w Polsce. W raporcie z badania napisano m.in. o tym, od czego zależy jej poziom.
Malala Yousafzai i Jennifer Lawrence promują film dokumentalny „Bread & Roses”, który ukazuje życie afgańskich kobiet pod rządami talibów. Przejmujące historie bohaterek, które stawiając opór reżimowi, ryzykowały własne życie, można będzie obejrzeć od jutra na jednej z platform streamingowych.
Z okazji święta narodowego Monako księżna Charlene zaprezentowała na serdecznym palcu pierścionek zaręczynowy.
Redakcja znanego na całym świecie słownika Cambridge wybrała słowo 2024 roku. Zdaniem ekspertów jego popularność pokazuje rosnącą w społeczeństwach popularność afirmacji.
Kate Bush, 66-letnia brytyjska wokalistka i autorka tekstów, ma szansę na pierwszą w karierze nagrodę Grammy. Czekała na ten moment 30 lat. W jakich kategoriach została nominowana?
Znamy wyniki konkursu World’s Best Vineyards 2024. W tym roku tytuł najpiękniejszej winiarni na świecie trafił do Bodegas de los Herederos del Marqués de Riscal w Hiszpanii.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Jej aktorstwo to gra na nerwach. 71-letnia Isabelle Huppert specjalizuje się w rolach neurotyczek i morderczyń. Przyznaje, że interesują ją mrok i przemoc, jakie ludzie w sobie noszą. Właśnie obchodzi 50-lecie pracy artystycznej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas