Renata Wrona: Polskie polityczki noszą zbyt głębokie dekolty, za ciasne ubrania i decydują się na niespójne ze stylizacją dodatki

Politycy i ludzie biznesu powinni wyglądem wzbudzać zaufanie - mówi ekspertka od etykiety, dress code'u i protokołu dyplomatycznego. Aby osiągnąć ten efekt, wystarczy pamiętać o trzech ważnych kwestiach. Jakich?

Publikacja: 22.01.2024 14:19

Renata Wrona: Stanowisko obliguje do konsekwentnego budowania określonego wizerunku.

Renata Wrona: Stanowisko obliguje do konsekwentnego budowania określonego wizerunku.

Foto: Adobe Stock

Żyjemy w czasach, gdy dużo się mówi o wyglądzie i ubraniach, ale wcale nierzadko wydaje mi się, że ludzie są na bakier z dress code’em… Czy świadomość jego obowiązywania i przestrzeganie jego zasad są ważne?

Renata Wrona: Zdecydowanie tak, choć trzeba przyznać, że pandemia mocno rozluźniła wcześniejsze kanony w tym zakresie. Bynajmniej nie zmienia to jednak faktu, że strój nas kształtuje i przekazuje informacje o nas oraz o nastawieniu, z jakim podchodzimy do danej sytuacji. Jest wiele badań potwierdzających to, że 90 proc. ludzi, których spotykamy, ocenia nas na podstawie pierwszego wrażenia. Ono zaś kształtuje się w pierwszych kilkudziesięciu sekundach po spotkaniu. Oczywiście, że nie szata zdobi człowieka i nie można jednoznacznie stwierdzić, że ubranie jest najważniejsze, ale odgrywa ogromną rolę w budowaniu wizerunku.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Moda
Piękna 80-letnia. Seniorka z Zambii robi furorę w social mediach jako ikona stylu
Moda
Słynna marka luksusowych torebek ma kłopoty. Klienci zarzucają jej nieuczciwe praktyki
Moda
Victoria’s Secret stawia teraz na inkluzywność. Nie wszystkim jednak to się podoba
Moda
Kate Moss wraz z córką wzięły udział w pokazie bielizny. Uroda i talent widoczne gołym okiem?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Fjällräven - szwedzka jakość na lata