Aktualizacja: 24.11.2024 22:15 Publikacja: 22.01.2024 14:19
Renata Wrona: Stanowisko obliguje do konsekwentnego budowania określonego wizerunku.
Foto: Adobe Stock
Żyjemy w czasach, gdy dużo się mówi o wyglądzie i ubraniach, ale wcale nierzadko wydaje mi się, że ludzie są na bakier z dress code’em… Czy świadomość jego obowiązywania i przestrzeganie jego zasad są ważne?
Renata Wrona: Zdecydowanie tak, choć trzeba przyznać, że pandemia mocno rozluźniła wcześniejsze kanony w tym zakresie. Bynajmniej nie zmienia to jednak faktu, że strój nas kształtuje i przekazuje informacje o nas oraz o nastawieniu, z jakim podchodzimy do danej sytuacji. Jest wiele badań potwierdzających to, że 90 proc. ludzi, których spotykamy, ocenia nas na podstawie pierwszego wrażenia. Ono zaś kształtuje się w pierwszych kilkudziesięciu sekundach po spotkaniu. Oczywiście, że nie szata zdobi człowieka i nie można jednoznacznie stwierdzić, że ubranie jest najważniejsze, ale odgrywa ogromną rolę w budowaniu wizerunku.
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Do jednego z kalifornijskich sądów trafił pozew przeciwko francuskiej marce Hèrmes, słynącej z torebek rozchwytywanych przez zamożnych klientów z całego świata. Stroną pozywającą jest grupa klientek i klientów, którzy zarzucają marce nieuczciwe praktyki.
Pokaz bielizny Victoria’s Secret wrócił po sześciu latach przerwy spowodowanej zarzutami o promowanie nierealistycznego obrazu kobiet. Aby udowodnić inkluzywność, firma zaprosiła na wybieg modelki ciałopozytywne, o różnych kolorach skóry, w wieku 50+ oraz transpłciowe.
Legenda modelingu Kate Moss wczoraj po raz pierwszy wystąpiła w roli aniołka Victoria's Secret. Na wybiegu Victoria's Secret Fashion Show w Nowym Jorku chwilę wcześniej zadebiutowała także jej 22-letnia córka, Lila Moss.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W dobie powszechnego greenwashing, marka Fjällräven pokazuje, jak podchodzić do zrównoważonego rozwoju. Twardo mówi „nie” chemikaliom, zmieniającym się szybko trendom i złemu traktowaniu zwierząt, ale ma świadomość, że jeszcze nie przeszła pełnej drogi i wciąż wiele ma do zrobienia.
Elitarne grono dzieł sztuki, które sprzedano na aukcji za kwotę co najmniej 100 milionów dolarów, powiększyło się o kolejną pracę. Wszystko za sprawą licytacji w domu aukcyjnym Christie's.
Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?
Dopiero po przeprowadzce do Polski nauczyłam się odpoczywać. Patrzeć w niebo i o niczym nie myśleć. Mam nadzieję, że to się nie zmieni, że Polacy nie będą podążać za koreańskim tempem życia – mówi Jade Kim, nauczycielka chińskiego i koreańskiego, która od sześciu lat mieszka w Polsce.
Gdy 15 lat temu Salma Hayek brała ślub z miliarderem François-Henri Pinault, małżonkowie nie podpisali intercyzy. W wywiadzie dla „Wall Street Journal” aktorka wyjaśnia, że zarabia własne pieniądze i ceni sobie niezależność finansową. Co na to mąż?
Samotne spędzanie wolnego czasu to zdaniem branżowych ekspertów jeden z wiodących trendów w świecie podróży. Grupę podróżujących, która odpowiada za jego popularyzację, nazwano „MeMooners”. Co oznacza to określenie?
W kraju, z którego pochodzi Nila Ibrahimi, kobietom i dziewczynkom nie wolno zabierać głosu ani śpiewać publicznie. 17-letnia Afganka przeciwstawiła się tym zakazom i jej działania zostały nagrodzone. Jakie akcje zainicjowała i komu zdołała pomóc?
21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili analizy, w których przyjrzeli się codziennej życzliwości w Polsce. W raporcie z badania napisano m.in. o tym, od czego zależy jej poziom.
Malala Yousafzai i Jennifer Lawrence promują film dokumentalny „Bread & Roses”, który ukazuje życie afgańskich kobiet pod rządami talibów. Przejmujące historie bohaterek, które stawiając opór reżimowi, ryzykowały własne życie, można będzie obejrzeć od jutra na jednej z platform streamingowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas