Aktualizacja: 21.11.2024 09:59 Publikacja: 24.04.2024 15:22
Marta Jarosz: Nikt nikogo nie zmusza do spędzania w pubie „nieprzyjaznym dzieciom”.
Foto: Adobe Stock
„Tak dla psów – nie dla dzieci” – stwierdzenie, że tym hasłem od kilku dni żyje internet, nie jest hiperbolą. Najpierw burza wybuchła wśród brytyjskich użytkownicy sieci, teraz dotarła do Polski. Ludzi rozemocjonowała treść tablicy reklamowej, którą postawił przed swoim lokalem właściciel pubu w St Albans niedaleko Londynu. Ktoś zrobił sobie zdjęcie z tym – nie da się zaprzeczyć – oryginalnym potykaczem i tchnął w nie tzw. online’owe życie. Temat zainteresował media – „The Independent” napisał, że żaden pub nie powinien być wolny od dzieci, bo to rodzice zapewniają funkcjonowanie lokali – i sieciowych komentatorów. Zawrzało. Padły oskarżenia pod adresem właściciela lokalu Davida Worcestera – m.in. o dyskryminację rodziców chcących spędzać czas z potomstwem i o szerzenie niechęci, a nawet nienawiści do dzieci. Mężczyzna został niejako zmuszony do publicznego wytłumaczenia się ze swojego działania. Z informacji, który przekazał mediom, wynika, że tablica reklamowa, która wzbudziła teraz tak wiele kontrowersji, od lat stoi przed jego lokalem i bynajmniej nie wywoływała negatywnych reakcji. Przeciwnie: przede wszystkim lokalna społeczność – ale nie tylko – docenia i pochwala jego pomysł biznesowy.
„Czy kobieta może zostać prezydentem Rzeczpospolitej Polskiej?” – pyta była premier. W Stanach Zjednoczonych okazało się to niemożliwe, choć jak wylicza „Washington Post” kobiety sięgały do tej pory po władzę w 87 krajach.
Rodzice krytykują zajęcia opiekuńczo-wychowawcze organizowane w szkołach w Dniu Nauczyciela, a na co dzień niespecjalnie analizują aktywności proponowane ich dzieciom w świetlicy, mimo że wielu odbiera je z placówek w ostatniej chwili przed zamknięciem. Dlaczego?
Kilka dni temu opinią publiczną wstrząsnęła informacja o samobójstwie 16-latki, ofiary hejtu i nękania rówieśniczego. Wszyscy wydają się tym zaskoczeni i zadają pytania o to, jak mogło dojść do kolejnej tragedii na podobnym tle. Ja myślę o czymś innym.
- Przymykamy oko na powszechnie obecne reklamy alkoholu na profilach wielu znanych nazwisk. Nie mamy kłopotu z dojrzałymi aktorami reklamującymi fastfood, ale podnosimy raban, gdy robią to idole czy idolki młodzieży - mówi mec. Joanna Parafianowicz.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W każdej sferze życia wypada zachować choćby minimum zdrowego rozsądku. Nade wszystko zaś warto myśleć, bo choć czynność ta zdaje się nie być doceniana, ma przed sobą przyszłość.
Znamy wyniki konkursu World’s Best Vineyards 2024. W tym roku tytuł najpiękniejszej winiarni na świecie trafił do Bodegas de los Herederos del Marqués de Riscal w Hiszpanii.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Jej aktorstwo to gra na nerwach. 71-letnia Isabelle Huppert specjalizuje się w rolach neurotyczek i morderczyń. Przyznaje, że interesują ją mrok i przemoc, jakie ludzie w sobie noszą. Właśnie obchodzi 50-lecie pracy artystycznej.
Siedem lat temu interwencje ratujące życie były sporadyczne, może jedna na miesiąc. W październiku tego roku przeprowadziliśmy 147 interwencji, w których zagrożone było życie lub zdrowie dziecka – mówi Anna Turzyniecka, główna specjalistka Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzeczniczki Praw Dziecka, interwentka kryzysowa i seksuolog.
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Czy produkty marek luksusowych stały się za drogie? Przedstawiciel jednego z czołowych włoskich domów mody nie szczędzi słów krytyki pod adresem swojej branży.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas