Aktualizacja: 19.05.2025 10:06 Publikacja: 16.09.2024 18:33
Burger
Joanna Parafianowicz: Nie od dziś wiadomo, że produkty „light” lub „fit” niekoniecznie sprzyjają redukcji wagi, a „stuprocentowe” soki nierzadko nie stały obok owoców, z których rzekomo zostały zrobione.
Foto: Adobe Stock
Reklamowanie niezdrowych produktów takich jak alkohol, napoje dosładzane syropem glukozowym czy fast food budzi kontrowersje. Z jednej bowiem strony wolność gospodarcza przemawia za prawem przedsiębiorców do korzystania z promocji (będącej w założeniu także istotnym źródłem informacji o produktach), a ochrona konsumentów opowiada się za ich prawem do podejmowania indywidualnych decyzji zakupowych bazujących na rzetelnej wiedzy i ponoszenia odpowiedzialności za swoje wybory żywieniowe (także te niemądre). Z drugiej zaś, reklamy nie są także obojętne dla systemu opieki zdrowotnej. Wiele mówi się o tym, że niewątpliwie pośrednio wpływają na rozwój chorób społecznych, takich jak choćby otyłość, próchnica, cukrzyca czy choroby serca, także u dzieci.
Chciałabym, żeby więcej osób miało więcej dzieci, wtedy zrozumieliby te przeciążenia. A tak mam wrażenie, że dzi...
Pierwsze trzy dni matur za nami. Na wyniki sprawdzianów wiedzy trzeba będzie chwilę poczekać, ale już teraz możn...
Najtrudniejszym chyba elementem samodzielnego opiekowania się dzieckiem jest ciągła czujność. Rośnie rzesza samo...
Czego dowodzi internauta, który musi nazwać „feminazistką” kobietę żegnającą czworonożnego przyjaciela w czułych...
Jeśli zagrożenie epidemią po jednym powrocie antyszczepionkowców z wakacji eskaluje do międzynarodowego alarmu i...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas