Trefne regulaminy transmisji sprzedażowych online. Jakie prawa naprawdę ma kupujący?

Transmisja sprzedażowa na Facebooku to format sprzedażowy, który od czasu pandemii w 2020 roku na dobre zagościł w polskim internecie. Z możliwości robienia zakupów w ten sposób korzystają setki tysięcy Polek. Zdarza się, że nie wszyscy sprzedawcy grają z nimi fair.

Publikacja: 25.09.2024 10:17

Transmisje sprzedażowe od czasu pandemii są stałym elementem treści dostępnych na na Facebooku.

Transmisje sprzedażowe od czasu pandemii są stałym elementem treści dostępnych na na Facebooku.

Foto: Adobe Stock

Transmisje sprzedażowe na Facebooku pojawiły się w polskim internecie wiosną 2020 roku. Pierwszymi, którzy z nich korzystali, byli właściciele – a w praktyce zwykle właścicielki – butików z odzieżą dla kobiet. Kolejne lockdowny, a w tym ograniczenia nakładane na funkcjonowanie sklepów, wymusiły na nich szukanie alternatywnych sposobów sprzedaży produktów. Prezentacja oferty sklepów w relacjach nadawanych na żywo w sieci bardzo szybko zyskiwała liczne grono klientów. Równie szybko okazało się, że organizowane w różnych cyklach (zwykle raz lub dwa razy w tygodniu) spotkania „live” z klientami pozwalają nie tylko podtrzymywać kontakt z osobami, które wcześniej robiły zakupy w butiku, ale również pozyskiwać nowych kupujących.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Prawo
Kiedy pracodawca może powierzyć pracownikowi dodatkowe obowiązki bez podwyżki?
WAŻNA (S)PRAWA
Adwokatka Joanna Affre: Dla szefa nie ma nic gorszego niż poczucie samotności decyzyjnej
Prawo
Stwierdzenie nieważności małżeństwa to nie to samo co rozwód. Adwokat kościelny wyjaśnia
Prawo
Jak przygotować się do wizyty w sądzie? Porady prawniczki
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo
Małe gwiazdy, wielkie pieniądze – jak chronić młodych influencerów? Nowe prawo w Kalifornii