Reklama

Polki i Polacy odmiennie postrzegają obecną sytuację w kraju. Oto, kto i czym się martwi

Najnowsza analiza postaw społecznych ujawniła kilka wyraźnych różnic między kobietami a mężczyznami w zakresie odczuwanych obaw i strategii adaptacyjnych wobec obecnych i potencjalnych wyzwań społeczno-ekonomicznych.

Publikacja: 19.12.2024 16:48

Kobiety częściej niż mężczyźni obawiają się braku środków na pokrycie opłat związanych z mieszkaniem

Kobiety częściej niż mężczyźni obawiają się braku środków na pokrycie opłat związanych z mieszkaniem.

Foto: Adobe Stock

Agencja badawcza Zymetria udostępniła raport z badania, którego celem było prześledzenie zmian nastrojów i postaw w polskim społeczeństwie zachodzących pod wpływem takich czynników jak inflacja, wybory parlamentarne, zagrożenia i wydarzenia związane ze zmianami klimatu. Dane, na podstawie których opracowano zestawienia, zbierano w okresie od stycznia 2022 r. do października 2024 r. Przeprowadzone badanie miało charakter ilościowy (CAWI) i było realizowane w 8 falach.  W pierwszej wzięło udział 802 respondentów, w każdej kolejnej – nieco ponad 500 osób. Badani byli w wieku od 18 do 65 lat, a próba była ogólnopolska i kontrolowana pod kątem demografii, (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Styl życia
Sophie Turner odpiera zarzuty o zaniedbywanie córek. Zdecydowana reakcja aktorki
Styl życia
AI staje się nowym „przyborem szkolnym”. Zagrożenie czy stymulator rozwoju?
Styl życia
Zapachy mogą pomóc w walce ze stresem? Japończycy rzucają nowe światło na to zagadnienie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Styl życia
Koniec wieczorów panieńskich, jakie znamy? W ich organizacji daje o sobie znać nowy trend
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama