Lista 50 Najbogatszych Polek obchodzi jubileusz. Oto tegoroczne debiutantki i rekiny biznesu

Opublikowana po raz dziesiąty Lista Najbogatszych Polek prowokuje do świeżych przemyśleń na temat polskich biznesmenek. „Jeszcze nigdy w historii nie były tak bogate jak dziś” –podsumowuje Szymon Krawiec, redaktor zarządzający tygodnika „Wprost” oraz pomysłodawca i autor rankingu.

Publikacja: 31.10.2023 17:35

Rośnie liczba bardzo zamożnych Polek.

Rośnie liczba bardzo zamożnych Polek.

Foto: Adobe Stock

Ranking najbogatszych Polek od 2013 roku jest jednym z najważniejszych barometrów sukcesu polskich kobiet w biznesie. W ciągu tego czasu nieco ewoluował i zaliczył kilka zmian. Próg wejścia na listę najbogatszych pań znacząco wystrzelił. Jeszcze dekadę temu, by zostać uwzględnioną w klasyfikacji, wystarczyło mieć na koncie niecałe 12 mln zł. Dziś zamykająca zestawienie tenisistka Agnieszka Radwańska ma 103 mln zł, czyli ponad 8 razy więcej.

Nawet, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że 10 lat wcześniej lista najbogatszych składała się ze 100 nazwisk, a dziś okrojono ją o połowę, i tak obserwujemy spory skok w majętności Polek. Przed rokiem ostatnia notowana przedsiębiorczyni dysponowała fortuną na kwotę „zaledwie” 63 mln zł.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice
Biznes
Od chaosu do sukcesu. Właścicielki marki The Odder Side o tym, jak ją budowały
Biznes
Współwłaścicielka perfumerii Galilu: W pierwszy sklep zainwestowałyśmy ponad 600 tys. złotych
Biznes
Prezes DESA Unicum Agata Szkup o inwestowaniu w sztukę: Jest odporne na zawirowania rynkowe
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Dlaczego kobietom trudniej przychodzi budowanie relacji w biznesie? Wyniki raportu