Aktualizacja: 24.05.2025 09:08 Publikacja: 08.10.2024 10:37
Dziecko infulencer
Wielu rodziców widzi w mediach społecznościowych nie tylko sposób na dokumentowanie rodzinnych chwil, ale także okazję do zarobienia pieniędzy. Zjawisko to, znane jako „komercyjny sharenting” (od słów „share” – dzielić się i „parenting” – rodzicielstwo), staje się coraz bardziej powszechne.
Foto: Adobe Stock
Władze stanu Kalifornia od lat wykazują troskę wobec dzieci zatrudnionych w przemyśle rozrywkowym. To tutaj, w 1939 roku, narodziło się tzw. „Prawo Coogana”, które miało na celu zapewnienie młodym aktorom ochrony finansowej. Dziś, w dobie internetu i mediów społecznościowych, przepisy te zostają rozszerzone, aby chronić dziecięcych influencerów – młodych twórców treści, których wizerunek jest wykorzystywany do generowania zysków. W tym roku, gubernator Kalifornii Gavin Newsom, wspólnie z aktywistką i piosenkarką Demi Lovato, podpisał dwie kluczowe ustawy, które mają na celu przeciwdziałanie finansowemu wykorzystywaniu dzieci w świecie cyfrowym.
Dopóki małżonkowie pozostają w zgodnej relacji, zwykle rzadko pochylają się nad wszystkim, co dotyczy nazwisk ic...
Sekretarz obrony Stanów Zjednoczonych Pete Hegseth ogłosił we wtorek likwidację programu Women, Peace and Securi...
W ostatnich latach słowo „mediacja” odmieniane jest przez wszystkie przypadki zarówno w kontekście spraw rodzinn...
Dziś ludzie łatwiej niż kiedyś decydują się na rozwód. Rzadziej walczą o utrzymanie małżeństwa, ale zdarzają się...
Fundacja Itaka zwraca na swoim Facebooku uwagę na to, że w popularnym obecnie serialu emitowanym na Netfliksie p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas