Zajęcia dotyczące twórczości Taylor Swift już od ponad roku są prowadzone na wielu prestiżowych uczelniach świata. Studenci takich szkół wyższych jak Uniwersytet Stanford czy Harvard mają możliwość dogłębnego analizowania tekstów piosenek amerykańskiej wokalistki, a także wraz z wykładowcami poznawać twórczość wielokrotnie nagradzanej artystki z podziałem na poszczególne etapy powstawania jej utworów i albumów muzycznych. Naukowej analizie poddawane są takie zjawiska jak umiejętność opowiadania historii za pomocą piosenek, wpływ młodej artystki na kształtowanie opinii jej fanów w wielu ważnych kwestiach, w tym politycznych i światopoglądowych, a także powszechnie znane zjawisko Swiftonomics, odnoszące się do gigantycznego wzrostu wydatków konsumenckich w tych miejscach, w których autorka hitu „Cruel Summer” planuje swoje występy.
W nadchodzącym semestrze wiosennym kolejna uczelnia dołączy do szkół wyższych, które tradycyjny program nauczania zamierzają wzbogacić zajęciami poświęconymi twórczości światowej gwiazdy muzyki pop. Wykładowczyni amerykańskiego Uniwersytetu Yale potwierdziła, że zaproponowany przez nią przedmiot zatytułowany „Beyoncé Makes History: Black Radical Tradition History, Culture, Theory & Politics Through Music” został zaakceptowany przez władze uczelni, a zapisy na kurs już się rozpoczęły. Jakie zagadnienia będą poruszane podczas zajęć i czy nowa propozycja dydaktyczna spotkała się z zainteresowaniem ze strony studentów?
Czytaj więcej
Singiel Texas Hold ’Em pojawił się na szczycie listy przebojów Billboard w kategorii country – Hot Country Songs. To pierwsze takie osiągnięcie ciemnoskórej artystki. Jakie inne rekordy Queen Bey pobiła tym razem i jak reagują na to inne gwiazdy?
Kurs poświęcony Beyoncé na Uniwersytecie Yale: 11 lat twórczości artystki
Pomysłodawczyni kursu poświęconego twórczości Beyoncé, profesor Daphne Brooks, od lat prowadzi zajęcia na wydziale amerykanistyki Uniwersytetu Yale. W jej zawodowym portfolio znajdują się też wykłady z dziedziny studiów nad kobietami, płcią i seksualnością, a także zajęcia z zakresu historii muzyki. W rozmowie z „Yale Daily News” wykładowczyni wyjaśniła, że zaproponowany przez nią program dydaktyczny dotyczący działalności wszechstronnej artystki ma objąć 11 lat jej twórczości pochodzącej z okresu 2013-2024.
Celem zajęć ma być między innymi analiza akademicka twórczości charyzmatycznej wokalistki, jej działalności biznesowej oraz wpływu, jaki jej muzyka wywiera na innych artystów, tancerzy, a nawet kreatorów mody. Intencją pomysłodawczyni kursu jest też zachęcenie studentów do dyskusji na temat roli i doświadczeń ciemnoskórych kobiet w mediach, polityce i świecie rozrywki. – Rozpoczęcie kursu w nadchodzącym semestrze wiosennym wydaje mi się idealnym momentem, ponieważ Beyoncé stała się na tyle dojrzałą i świadomą swoich poglądów artystką, że dostarcza ciekawych tematów do analizy akademickiej – powiedziała profesor Daphne Brooks w cytowanej rozmowie z „Yale Daily News”.