Empatyczne przywództwo - na czym polega i kiedy się opłaca ten styl zarządzania?

Managerowie wykazujący wysoki poziom empatii są postrzegani jako bardziej skuteczni, a ich zespoły osiągają lepsze wyniki. Czy jednak taki styl zarządzania może w pewnych okolicznościach okazać się nieskuteczny? Psycholog komentuje.

Publikacja: 24.02.2025 11:39

Empatyczne przywództwo to świadome i strategiczne podejście do zarządzania, które opiera się na aute

Empatyczne przywództwo to świadome i strategiczne podejście do zarządzania, które opiera się na autentycznej trosce o ludzi.

Foto: Adobe Stock

Serialowa Morgan Gillory samotnie wychowuje troje dzieci i sprawnie łączy obowiązki rodzicielskie z dorywczą pracą u boku doświadczonego detektywa w pobliskim komisariacie policji. Jej ponadprzeciętne umiejętności kojarzenia faktów, zapamiętywania ciągów liczb i znaków oraz rozwiązywania najtrudniejszych zagadek nie idą jednak w parze z nieposkromionym temperamentem i dość swobodnym podejściem do kwestii stylizacji prezentowanych w miejscu pracy. Sceptyczny kolega z komisariatu, doświadczony detektyw Adam Karadec, początkowo nie wykazuje chęci przyjęcia niepokornej Morgan do swojego zespołu. Jego przełożona, Selena Soto, ma jednak przeświadczenie, że zdolności Morgan okażą się przydatne w przypadku prób rozwikłania najbardziej skomplikowanych zagadek kryminalnych, a niekonwencjonalne metody działania sprytnej mamy trojga dzieci pozwolą spojrzeć na każdy napotkany problem z innej niż dotychczas perspektywy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Zmiana ścieżki zawodowej to nie chwilowy trend. „Fundament nowego ładu pracy”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Phoebe Gates, najmłodsza córka Billa ruszyła z własnym biznesem. Skazana na sukces?
Biznes
Lady Margarita Armstrong-Jones to wnuczka księżniczki Małgorzaty. Czym się zajmuje?
Biznes
Zofia Chylak-Widmańska: Liczy się nie tylko produkt, ale cała estetyka marki
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont