Agata Pospieszyńska: Sukces Polki w Londynie

Utalentowana fotografka z Warszawy, autorka zdjęć do kampanii reklamowych Stelli McCartney i licznych okładek prestiżowych magazynów modowych, m.in. brytyjskiego Harper's Bazaar czy światowych edycji Vogue'a. Agata Pospieszyńska opowiada o tym, dlaczego fotografia ciekawsza jest od zootechniki.

Publikacja: 03.09.2023 18:11

Agata Pospieszyńska: Sukces Polki w Londynie

Foto: Archiwum prywatne

Pamiętasz kiedy po raz pierwszy w życiu, trzymając w dłoniach aparat fotograficzny, pomyślałaś: „To jest to”?

Agata Pospieszyńska: Przez większość dzieciństwa i lata dwudzieste mojego życia bardzo intensywnie jeździłam konno- w filmach, na zawodach, trenowałam również skoki. Studiowałam zootechnikę, co było w pewnym sensie spełnieniem moich marzeń, ale szybko okazało się, że to mi nie wystarcza. Duża część mojej rodziny miała artystyczne zapędy. Wujek jest malarzem, ma galerię sztuki. Pamiętam, że Tata też zawsze malował, wprawdzie nie skończył studiów w tym kierunku, ale sztuka zawsze przewijała się przez jego życie. Od dziadka dostałam aparat fotograficzny na dwudzieste urodziny. To był stary Canon AE-1. Zaczęłam więc robić zdjęcia koniom, psom. Temu, co znałam i co było dookoła mnie. Bardzo mnie to wciągnęło. Z czasem robiłam też więcej zdjęć ludziom i w pewnym momencie podjęłam decyzję, że nie chcę już studiować zootechniki. Cóż, był to ciężki temat w rodzinie - bliscy nie byli fanami tak dużych zmian. Udało mi się jednak wymiksować z studiów, choć dzisiaj zastanawiam się, czy może nie byłoby lepiej, gdybym dokończyła chociaż tamten rok…

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Moda
Nowy dress code na festiwalu w Cannes. Kto i czego nie będzie mógł nosić?
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Moda
Polki z pokolenia Z budują nowe spojrzenie na ubrania. „To nie są po prostu rzeczy"
Moda
Met Gala 2025: garnitur w 400 interpretacjach
Moda
Boom boom, czyli luksus dla tych, których na niewiele stać. Nowy trend w pokoleniu Z
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Moda
Zakupy jubilerskie przenoszą się do sieci. Bonore przyciąga ceną i jakością
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont