Aktualizacja: 13.03.2025 07:57 Publikacja: 03.09.2023 18:11
Foto: Archiwum prywatne
Pamiętasz kiedy po raz pierwszy w życiu, trzymając w dłoniach aparat fotograficzny, pomyślałaś: „To jest to”?
Agata Pospieszyńska: Przez większość dzieciństwa i lata dwudzieste mojego życia bardzo intensywnie jeździłam konno- w filmach, na zawodach, trenowałam również skoki. Studiowałam zootechnikę, co było w pewnym sensie spełnieniem moich marzeń, ale szybko okazało się, że to mi nie wystarcza. Duża część mojej rodziny miała artystyczne zapędy. Wujek jest malarzem, ma galerię sztuki. Pamiętam, że Tata też zawsze malował, wprawdzie nie skończył studiów w tym kierunku, ale sztuka zawsze przewijała się przez jego życie. Od dziadka dostałam aparat fotograficzny na dwudzieste urodziny. To był stary Canon AE-1. Zaczęłam więc robić zdjęcia koniom, psom. Temu, co znałam i co było dookoła mnie. Bardzo mnie to wciągnęło. Z czasem robiłam też więcej zdjęć ludziom i w pewnym momencie podjęłam decyzję, że nie chcę już studiować zootechniki. Cóż, był to ciężki temat w rodzinie - bliscy nie byli fanami tak dużych zmian. Udało mi się jednak wymiksować z studiów, choć dzisiaj zastanawiam się, czy może nie byłoby lepiej, gdybym dokończyła chociaż tamten rok…
Pokolenie Z dyktuje nowe warunki działania w wielu obszarach życia społecznego i biznesowego. Młodzi wyznaczają trendy, które po prostu trzeba uwzględniać, aby zyskać ich uwagę jako klientów. Właśnie okazało się, że zetki nie rozpoznają działających od lat polskich marek z branży mody.
W ostatnim czasie w mediach zaczęło być głośno o Lee So-yeon. Jeszcze nie tak dawno pochodząca z Korei Południowej kobieta nałogowo kupowała nowe ubrania w tanich sieciówkach. Teraz jest aktywistką i promuje całkowicie odmienny styl życia. Swoją historią podzieliła się z redakcją AFP.
W czasie pandemii Covid-19 Nell Diamond zaprojektowała ubranie, które miało zapewnić jej wygodę w domowym biurze. Lekką sukienkę na cienkich ramiączkach pokochały rzesze jej klientek, przyczyniając się do ogromnego sukcesu firmy Hill House Home.
5 lat po tym, jak jeden z wiodących producentów dóbr luksusowych, LVMH, nabył mniejszościowy pakiet akcji marki Stelli McCartney, projektantka odkupiła udziały, zyskując pełną kontrolę nad własną firmą. Czy będzie kontynuować współpracę z gigantem?
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Kreacja Ivanki Trump na balu inaugurującym prezydenturę jej ojca to ukłon w stronę Audrey Hepburn. W stylizacji wybranej na ceremonię zaprzysiężenia prezydenta dopatrzono się z kolei analogii do pewnej fikcyjnej postaci. Czy podobieństwo jest widoczne?
Ostatni rok przyniósł wyraźny wzrost równowagi płci w polskich firmach. Już co czwartą spółką kieruje prezeska, a udział pań w zarządach sięga niemal 33 proc.
W biznesie kosmetycznym 60-70 procent wzrostu rynku generują nowości, więc wciąż wprowadzamy kolejne innowacyjne produkty. Od lutego będą dostępne perfumy firmowane nazwiskiem Ewy Chodakowskiej – mówi Monika Rut, współwłaścicielka i współtwórczyni marki beBio.
Firma doradcza McKinsey & Company wraz z fundacją Lean In opublikowały raport „Women in the Workplace 2024”, który pokazuje rozdźwięk między postrzeganiem osiągnięć zawodowych kobiet i mężczyzn.
Niszowe perfumy w przystępnej cenie? Do niedawna takie zestawienie wydawało się sprzecznością. Géraldine Archambault, twórczyni marki Essential Parfums, udowadnia, że unikatowe perfumy nie muszą być drogie. Entuzjastów jej strategii nie brakuje.
Niemieccy przemysłowi giganci mają często w zarządach tylko po jednej kobiecie, bo to minimum, którego wymaga prawo. Na dodatek dotyczy ono tylko 65 firm w kraju. Największa gospodarka Europy musi jeszcze dużo zrobić, by zapewnić równość płci.
- Wierzę w partnerstwo pomiędzy członkami zespołu i liderami. Moja filozofia przywództwa koncentruje się na rozwoju ludzi, celebrowaniu ich sukcesów oraz wspieraniu ich ścieżek zawodowych - mówi Agnieszka Rysz-Zahradniczek, mentorka EMCC w Fundacji Liderek Biznesu.
Spółki Skarbu Państwa nadzorowane przez MAP mają się stać wzorem do naśladowania dla innych firm i z wyprzedzeniem zacząć wdrażać unijne regulacje dotyczące udziału kobiet we władzach.
Sztuczną inteligencję mogą wykorzystywać zarówno przedsiębiorstwa duże, jak i małe oraz średnie firmy, choćby do analizy danych czy automatyzacji portfolio, procesów kontroli. Nie jest to wyłączna domena dużych firm technologicznych – przekonuje Pia Dreiseitel, principal expert AI w firmie Continental zdradzając, że Continental używa AI np. do kontroli jakości swych wyrobów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas