Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 19:27 Publikacja: 07.04.2025 15:47
Pomysł wdrożenia awatarów AI stanowiących bliźniacze wersje modeli zatrudnianych w kampaniach reklamowych przedstawił dyrektor kreatywny marki H&M, Jörgen Andersson.
Foto: Adobe Stock
– Jest dokładnie taka jak ja, tylko mniej zmęczona – wyjaśnia modelka Mathilda Gvarliani w rozmowie z serwisem „The Business of Fashion”, zapytana o opinię na temat bliźniaczej wersji siebie samej, w postaci awatara AI. Pochodząca z Gruzji modelka w swoim zawodowym portfolio ma między innymi współpracę z Chanel, Louis Vuitton, Hermès, Rabanne, H&M czy Victoria Beckham. Zaangażowanie w tak różnorodne projekty wiąże się z koniecznością częstych podróży, co z kolei niejednokrotnie oznacza zmianę stref czasowych. We właściwym wywiązaniu się z podjętych zobowiązań w tak oddalonych od siebie lokalizacjach jak Paryż, Barcelona, Sztokholm, Los Angeles czy Nowy Jork pomocna może okazać się bliźniacza wersja modelki: równie posągowa, obdarzona nietuzinkową urodą i godną pozazdroszczenia sylwetką, mająca jednak pewną istotną przewagę nad Mathildą Gvarliani. Jako awatar AI nie ulega takim słabościom jak zmęczenie, obniżony nastrój spowodowany zmianą stref czasowych czy obolałe mięśnie nadwerężone udziałem w wielogodzinnych sesjach zdjęciowych.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Znany z luksusowych torebek i apaszek dom mody Hermès po 37 latach rozstał się z dyrektorką kreatywną swojej lin...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Ponad dwie dekady po udziale Nicole Kidman w kampanii reklamowej perfum sygnowanych logo Chanel, aktorka znów zo...
O to, co mogła oznaczać żółta suknia z odkrytymi ramionami – czy był to osobisty manifest pierwszej damy USA, dy...
Mimo kilku skandali, które w ostatnich latach podminowały wizerunek Julii Kuczyńskiej, influencerce i bizneswoma...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
To nie była audiencja u papieża, lecz wizyta w kościele. W takiej sytuacji nie obowiązują restrykcyjne zasady –...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas