Aktualizacja: 21.11.2024 09:36 Publikacja: 22.08.2024 19:25
W 2016 roku Lizbona została uznana za trzecie, pod względem liczby słonecznych dni, miasto, zaraz po Valletcie i Marsylii.
Foto: Adobe Stock
Lizbona, słoneczna stolica Portugalii, to miasto, które ma w sobie coś magicznego. Leniwe popołudnie spędzone na kawie przy Rua Augusta, dźwięk fado unoszący się w powietrzu nad wąskimi uliczkami Alfamy – to wszystko przyciąga jak magnes.
Z jednej strony to miasto nowoczesne, tętniące życiem, z drugiej – głęboko zakorzenione w swojej historii, spokojne i nostalgiczne. To miejsce, które po prostu trzeba poczuć, a nie tylko zobaczyć. Nic dziwnego, że Lizbona aż pięciokrotnie zdobyła tytuł „Najlepszego Miasta Europejskiego na City Break” w plebiscycie World Travel Awards. Lizbona to miejsce, o którym turyści mówią, że chce się do niego wracać.
Rośnie liczba kobiet w niemal każdym wieku, które preferują podróżować solo. Często wyruszają na kosztowne wycieczki wymagające dobrej kondycji fizycznej. Eksperci wyjaśniają, co skłania kobiety do tego, aby wybrać się w podróż bez żadnego towarzystwa.
Przedstawiciele pokolenia Z coraz chętniej jeżdżą na wakacje z. Chociaż to ci ostatni często płacą rachunki, młode pokolenie decyduje o tym, dokąd pojechać. W swoich wyborach niejednokrotnie kieruje się tym, co widzi w mediach społecznościowych.
Będąc miesiąc temu w Australii, wybrałam się w podróż w głąb stanu Nowej Południowej Walii, na tzw. Outback. Wielu moich przyjaciół i znajomych z Polski pyta, co to właściwie jest.
Spacerowicze, którzy w Wielką Sobotę po godzinie 16.00 odwiedzili Ustkę, nie tylko skorzystali ze sprzyjającej aury, ale także doświadczyli niecodziennego zjawiska atmosferycznego.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Zjawisko overtourismu dotyka coraz więcej popularnych destynacji na świecie. Jak z plagą turystów – zwłaszcza tak zwanych „geisha paparazzi” – radzą sobie władze Kioto?
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Generacja Z nie ma problemu ze zmianą pracy i miejsca zamieszkania, aby zarabiać więcej - tak wynika z najnowszego raportu H&R Block 2024 Outlook on American Life. Przedstawiciele tego pokolenia nieustannie poszukują też dodatkowych źródeł zarobku.
Czy produkty marek luksusowych stały się za drogie? Przedstawiciel jednego z czołowych włoskich domów mody nie szczędzi słów krytyki pod adresem swojej branży.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
Koncern Prada Group czekają zmiany. Najstarszy syn obecnych właścicieli przygotowuje się do przejęcia władzy w rodzinnej firmie.
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas